بهره برداری از فاز نخست سد ایوشان لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: فاز نخست سد ایوشان لرستان تا پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا میرزایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند احداث سد ایوشان با بیان اینکه ساختمان سد ایوشان در سال ۱۳۸۳ و شبکه آن در سال ۱۳۸۴ آغاز شد که ساختمان سد ۹۷ درصد و شبکه ۱ و ۲ آن حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ردیف اعتباری ساختمان سد در سال‌های گذشته بسته شده، ولی شبکه دارای ردیف اعتباری است که از محل اعتبارات ملی-استانی در سال ۹۶ مبلغ ۲.۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب و از این مبلغ تاکنون ۱.۵ میلیارد تخصیص داده شده است.

وی افزود: براساس هماهنگی‌هایی که با سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفته تا پایان شهریور ماه امسال فاز اول شبکه به مساحت ۵۰۰ هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه کل مساحت شبکه معادل ۲۵۰۰ هکتار است، عنوان کرد: شبکه ۱ و ۲ آن توسط شرکت آب منطقه‌ای و شبکه ۳ و ۴ آن توسط سازمان جهاد کشاورزی در حال اجراست.

میرزایی در مورد مشخصات و ابعاد این سد بیان کرد: سد ایوشان از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی ست که ارتفاع آن ۷۰ متر، طول تاج ۶۴۷ متر و حجم مخزن آن ۵۲ میلیون متر مکعب است و هدف از اجرای این سد تامین آب ۲۵۰۰ هکتار توسعه و همچنین تامین آب شرب ۳۸ روستای منطقه است.

انتهای پیام/د

فاز نخست سد ایوشان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.