معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: اشتغال پایدار در روستا‌ها یک اولویت مهم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اشتغال پایدار می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کند، بیان کرد: در حال حاضر بیشترین میزان تسهیلات به مناطق شهری داده شده است.

وی با بیان اینکه مسایل کشور باید مقایسه شود و ۳ سال است که به دنبال اشتغال روستایی هستیم، افزود: ۶۰ درصد علت مهاجرت روستاییان نبود اشتغال، درآمد کم و افراد تحصیل کرده در روستا‌ها بوده که ۲۰ درصد نیز تفاوت ارائه خدمات به روستاییان و شهرنشینان و ۲۵ درصد منزل و ۷۵ درصد زمین‌های روستاییان و عشایر بدون سند است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: نبود احترام روستاییان و عشایر در ادارات و سازمان هاست که باعث شد به دنبال اشتغال پایدار روستایی حرکت کنیم.

رضوی ادامه داد: اشتغال پایدار روستایی ۲ فوریتی به مجلس ارائه شد که مجلس این لایحه را به معمولی تغییر داد و تا به امروز این مسئله در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: نظام برنامه ریزی در کشور متناسب با تغییرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تغییر نکرده است و این مشکلات فراوان به همراه دارد.
انتهای پیام/ت

صحبت‌های معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  در شیراز

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار