یکصد نوع از قطعه های بالگرد را تولید میکنیم/ هوانیروز هم‌اکنون از قدرتمندترین هوانیروزهای خاورمیانه است

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: نزدیک به 100 نوع قطعات بالگردها در صنایع داخلی یاعلی (ع) ساخته و استانداردسازی می‌شود.

امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تفاوت این نیرو پیش از انقلاب و پس از آن، اظهار کرد: هوانیروز از معتمدترین یگان‌هایی است که پیش از انقلاب با حضرت امام خمینی (ره) ارتباط داشته و از مولفه‌های بی‌بدیل در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بوده است.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، هوانیروز در بحث غائله کردستان، جنوب و گناباد نقشی بی‌بدیل را ایفا کرد، ادامه داد: نجات کردستان از چنگال ضدانقلاب، هدیه هوانیروز به کشورمان بود؛ در این رابطه پیش از دفاع مقدس، 44 تن از بهترین نیروهایمان به شهادت رسیدند.

قربانی تصریح کرد: هوانیروز از ابتدای 8 سال جنگ تحمیلی در قالب تیم‌های آتش ورود پیدا کرده و تا عملیات مرصاد که بزرگترین عملیات هوانیروز بود، حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه در 8 سال دفاع مقدس بالغ بر 500 هزار ساعت پرواز عملیاتی داشته‌ایم که در دنیا منحصربه‌فرد است، تأکید کرد: تعمیر و راه‌اندازی بالگردهای ما زمانی در اختیار مستشاران خارجی بود، اما امروز به دست توانمند نیروهای هوانیروز راه‌اندازی و عملیاتی می‌شوند.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه این نیرو در دفاع مقدس در تمامی مناطق حضور داشته و هیچ عملیاتی وجود نداشت که هوانیروز در آن نقشی نداشته باشد، تأکید کرد:  هوانیروز بالغ بر 257 شهید تقدیم نظام کرده و امروز به عنوان یک نیروی راهبردی شناخته می‌شود که علاوه بر مأموریت‌های رزمی و پشتیبانی از رزمندگان، در خدمت مردم کشور نیز است.

قربانی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ قطعات بالگرد توانسته‌ایم با پشتیبانی جوانان‌مان علاوه بر حفظ ارتقای رزمی بالگرد در خصوص سامانه‌ها، مطابق با تهدیدات روز کارهای بزرگی انجام دهیم، ادامه داد: هوانیروز هم‌اکنون از قدرتمندترین نیروهای هوایی غرب آسیا و شاید اولین آن باشد، در دنیا توان رزمی هوانیروز کم‌نظیر است که این امر با راهبرد و منویات مقام معظم رهبری و سلسله مراتب ارتش ایجاد شده است و توانسته‌ایم روی پای خود ایستاده و بالگرد و تجهیزاتش را به‌روز کرده و آنها را اورهال کنیم.

وی تأکید کرد: توان رزمی هوانیروز امروز از پیش از انقلابی که  بالگردهای تازه خریداری شده و پشتیبانی از قطعات صورت می‌گرفت، بیشتر  شده است.

قربانی با بیان اینکه هر کدام از خلبانان هوانیروز تاکنون در حدود 7 ساعت پرواز عملیاتی با دوربین‌های دید در شب انجام داده‌اند، اظهار کرد: تمام قطعات این دوربین ها ساخت کشورمان است و این سامانه بومی‌سازی شده و بر روی هر بالگردی که نیاز باشد عملیاتی‌اش می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دیگر تجهیزات ساخته شده در هوانیروز تأکید کرد: با توجه به نیاز حفاظت از بالگردهایمان، موشک شفق که برد دو و چند برابری نسبت به موشک های قبلی دارد توسط جوانانمان ساخته و طراحی شد که مرحله تست، آزمایش و عملیاتی شدن این موشک با موفقیت‌آمیز انجام شد.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: در طول دفاع مقدس بالگردهای شناسایی و 214 به دلیل آنکه مسلح نبودند، مورد هدف قرار می‌گرفتند، اما امروز هوانیروز این بالگردها را مسلح کرده است.

قربانی با اشاره به اینکه صنایع یا علی (ع) که به قطعه‌سازی می‌پردازد، یک انقلاب در هوانیروز است، تأکید کرد: در سال گذشته ارتقای بسیار چشمگیری در خصوص توان و آمادگی رزمی داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی قطعات تندمصرف توسط صنایع یاعلی (ع) تولید شده و بر روی بالگردها نصب می‌شود، ادامه داد: نزدیک به 100 نوع قطعه در این صنایع ساخته و استانداردسازی می‌شود و دوباره توسط صنایع پنها (پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپتری ایران) و سایر صنایع پشتیبانی می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به فعالیت جوانان در هوانیروز ارتش اظهار کرد: سال 93 در فتنه داعش چند تیم آتش، توسط جوانان‌مان در مرزهای غربی کشور مستقر شدند. این گروه در کنار برادران‌مان در قرارگاه سپاه پاسداران در برابر گروهک‌های معاند که قصد ضربه زدن به نظام را دارند، مقاومت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاعی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار