پیشکسوت تیم استقلال گفت: استقلال توانایی رسیدن به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال روز‌های آخرش را سپری می‌کند و فینال جام حذفی نیز نزدیک است، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز تمام شده و ۳ نماینده کشورمان توانستند به مرحله حذفی این رقابت ها صعود کنند. پای صحبت‌های صادق ورمزیار مدیر آکادمی باشگاه استقلال نشستیم تا ارزیابی او را از این فصل فوتبالی پر از جنجال و حاشیه بدانیم.

ورمزیار: استقلال فینالیست آسیا می‌شود/برخی می‌گفتند شفر پیر و بی کارنامه است

  • بازی استقلال و الهلال عربستان که با برتری نماینده کشورمان همراه بود را تماشا کردید؟

بله بازی را کامل دیدم و از پیروزی دلچسب استقلال بسیار خوشحال شدم. پیروزی در این بازی از آن جهت برای استقلال اهمیت داشت که با قرار گرفتن در جایگاه نخست گروه، نمی‌خواست در مرحله حذفی به مصاف الدحیل قطر برود، زیرا این تیم در تمامی دیدار‌های مرحله گروهی اش به پیروزی رسیده بود.

استقلال در این بازی ۲ بازیکن اصلی خود یعنی روزبه چشمی و امید ابراهیمی را در اختیار نداشت و فرشید اسماعیلی نیز خیلی زود دچار آسیب دیدگی شد، اما با آمدن میلاد زکی پور آبی پوشان دوباره جان تازه‌ای گرفتند و توانستند در یک کار گروهی زیبا گل برتری را به ثمر برسانند و با حفظ توپ بسیار خوب در در نهایت پیروزی دلچسبی را به دست آورند. از پیروزی استقلال برابر الهلال همه جامعه حتی سیاسیون و اهالی فرهنگ و هنر نیز خوشحال شدند و این نشان کار ارزشمند شاگردان وینفرد شفر دارد.

ورمزیار: استقلال فینالیست آسیا می‌شود/برخی می‌گفتند شفر پیر و بی کارنامه است

  • استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان باید به مصاف ذوب آهن برود، این بازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ذوب آهن در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های ایران است، این تیم اگرچه لیگ هفدهم را زیاد خوب شروع نکرد، اما در نیم فصل دوم کاملا متحول شد و عملکرد فوق العاده‌ای داشت بنابراین بازی برابر ذوب آهن به هیچ عنوان آسان نیست. وقتی استقلال توانست از گروهی که تیم‌های الهلال و العین در آن حضور داشتند و به گروه مرگ معروف شده بود به مرحله بعد صعود کند یعنی اگر اتفاق خاصی پیش نیاید این توانایی را دارد که تا فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز صعود کند.

ورمزیار: استقلال فینالیست آسیا می‌شود/برخی می‌گفتند شفر پیر و بی کارنامه است

  • استقلال اگر ذوب آهن را ببرد به احتمال زیاد باید با تیم قدرتمندی نظیر الدحیل قطر بازی کند. آیا آبی پوشان توانایی شکست تیم‌هایی مثل الدحیل را دارند؟

صددرصد. در تورنمنت‌های بزرگ یک فاکتور بسیار مهم وجود دارد و آن هم داشتن شخصیت قهرمانی است. الدحیل هنوز شخصیت قهرمانی ندارد و استقلال می‌تواند با مربی باتجربه و بازیکنان خوبی که الان در اختیار دارد و فصل آینده جذب می‌کند مقابل چنین تیم‌هایی برنده شود.

  • بازی پرسپولیس و السد قطر را تماشا کردید؟

بله خدا را شکر پرسپولیس هم توانست با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده تیم پُر ستاره السد را شکست دهد و با کسب این ۳ امتیاز خانگی به عنوان تیم اول به مرحله بعد راه پیدا کند. حریف بعدی پرسپولیس، تیم الجزیره امارات است و سرخپوشان نباید تیم اماراتی را دست کم بگیرند. من صعود تیم‌های استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن را به همه اهالی فوتبال ایران تبریک می‌گویم.

  • به نظر شما استقلال می‌تواند در ۳ جبهه موفق شود؟

استقلال هم در لیگ و هم در جام حذفی به دنبال کسب سهمیه آسیا است و در لیگ قهرمانان هم به مرحله حذفی رسیده، به نظر من تمرکز آبی پوشان باید بیشتر به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی باشد. اگر مصدومیت گریبان مهره‌های اصلی تیم را نگیرد و بازیکنانی مثل فرشید باقری، مامه تیام، خسرو حیدری و وریا غفوری دچار آسیب دیدگی و بدشانسی نشوند می‌توان به آینده استقلال امیدوار بود. در این میان قهرمانی در جام حذفی از نگاه هواداران بسیار حائز اهمیت است.

ورمزیار: استقلال فینالیست آسیا می‌شود/برخی می‌گفتند شفر پیر و بی کارنامه است

  • گویا قرار شده قرارداد وینفرد شفر در پایان فصل تمدید شود.

در اینکه وینفرد شفر در استقلال بسیار عالی کار کرده و تیم را به هماهنگی کامل رسانده هیچ شکی نیست. از همان روز اول که بحث آمدن شفر به استقلال مطرح شد با اینکه برخی می‌گفتند او یک مربی پیر و بی کارنامه است از او حمایت کردم. کسی که ۲۸ سال در بالاترین سطح فوتبال جهان مربیگری کرده است قطعا می‌تواند استقلال را به روز‌های اوج بازگرداند. البته باید این فرصت را به مدیران باشگاه استقلال بدهیم تا هر وقت که صلاح می‌دانند برای تمدید قرارداد با شفر و سایر اعضای کادرفنی به توافق برسند.

  • تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی سال‌های گذشته همواره مدعی قهرمانی و کسب سهمیه بودند امسال شرایط چندان مناسبی نداشتند، به نظر شما دلیل آن چیست؟

بی ثباتی در مدیریت یکی از دلایل افت سپاهان و تراکتورسازی است. در سال‌های اخیر مدیران حداکثر چند ماه تا یک سال در این تیم‌ها فعالیت می‌کنند و سپس جای خود را به مدیر بعدی می‌دهند. این بی ثباتی در مدیریت را به عنوان مثال در تیم ذوب آهن نمی‌بینیم بنابراین ثبات در مدیریت فاکتور مهمی در موفقیت یک باشگاه است.البته افت تراکتورسازی دلیل دیگری هم دارد، همان طور که می‌دانید محرومیت این تیم از پنجره نقل و انتقالات باعث شد تا تراکتوری‌ها با همان بازیکنان قبلی فصل را آغاز کنند و پیش از آن نیز نفرات خوبی جذب این تیم نشده بودند. حضور مربی ترکیه‌ای نیز نتوانست گره کار تراکتور را باز کند و ساغلام تاکنون نتوانسته انتظارات هواداران این تیم را برآورده کند.مسئولان وقت باشگاه تراکتورسازی قصد داشتند با آوردن ساغلام به این تیم شوک وارد کنند، غافل از اینکه اولا در فوتبال همیشه همه شوک‌ها مثبت نیست و ثانیا یک مربی برای ایجاد تغییرات در یک تیم نیاز به ابزار و مهره‌های قابل اعتماد و با کیفیت دارد که در تیم تراکتورسازی تعداد چنین مهره‌هایی کم است. با تغییر و تحولاتی که اخیرا در مدیریت باشگاه تراکتورسازی به وجود آمده این تیم قطعا فصل آینده شرایط بسیار بهتری را تجربه خواهد کرد.

  • رقابت‌های لیگ دسته اول (جام ازادگان) را دنبال می‌کنید؟

بله. در لیگ یک رقابت برای صعود به لیگ برتر بسیار نزدیک و فشرده است، اما شانس صعود تیم نفت مسجد سلیمان بیش از سایر تیم هاست. از بین تیم‌های خونه به خونه بابل، فجر سپاسی شیراز و نساجی مازندران نیز یک تیم به لیگ برتر صعود می‌کند. پیش بینی اینکه کدام تیم در نهایت لیگ برتری می‌شود واقعا سخت است.

  • اخبار و حواشی زیادی که اخیرا پیرامون پیراهن جدید تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به وجود آمد را دنبال کردید؟

بله. همان طور که در یک جامعه لباس هر فرد می‌تواند بیانگر شخصیت او باشد، در جام جهانی نیز لباس ملی پوشان هر کشور می‌تواند نشان دهنده فرهنگ مردم آن کشور باشد؛ بنابراین باید در طراحی این لباس دقت لازم صورت گیرد تا شان و منزلت کشورمان در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال جهان حفظ شود. ما ایرانی هستیم و باید در جام جهانی بهترین لباس‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

اظهارات ورمزیار درباره عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
استقلال سرور
آخرین اخبار