صدور بیش از ۳۰۰ حکم اعدام برای اعضای داعش در عراق

یک منبع قضایی در عراق اعلام کرد بیش از ۳۰۰ نفر از جمله حدود ۱۰۰ خارجی به جرم وابستگی به گروه تروریستی داعش به اعدام و همین تعداد به حبس ابد محکوم شدند.

صدور بیش از ۳۰۰ حکم اعدام برای اعضای داعش در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع قضایی در عراق روز چهارشنبه اعلام کرد بیش از ۳۰۰ نفر از جمله حدود ۱۰۰ خارجی به جرم وابستگی به گروه تروریستی داعش به اعدام و همین تعداد به حبس ابد محکوم شدند.

دو دادگاه به پرونده‌های جرائم تروریستی در عراق رسیدگی می‌کنند یکی در تل کیف نزدیک موصل و دیگری در بغداد جایی که دیوان کیفری مرکزی به ویژه به پرونده خارجی‌ها و زنان می‌پردازد.

به گفته این منبع قضایی، از ماه ژانویه در بغداد، ۹۷ تبعه خارجی به اعدام، ۱۸۵ نفر به حبس ابد، ۱۵ نفر به سه سال زندان و یک نفر به یک سال زندان محکوم شده اند. بیشتر محکومین ترک‌تبار یا از اتباع جمهوری‌های سابق شوروی هستند. یک زن آلمانی به اعدام و یک زن فرانسوی روز سه‌شنبه به حبس ابد محکوم شد.

قاضی عبدالستار بیرق‌دار، سخنگوی شورای عالی قضات عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در تل کیف، ۸۱۵ نفر محاکمه شدند: ۲۱۲ حکم اعدام و ۱۵۰ حکم حبس ابد اعلام شد.» به گفته وی، بیشتر این افراد وابسته به داعش هستند.

بیرق‌دار افزود: «در جریان دادرسی‌های علنی که مطابق با قانون انجام شد و در جریان آن‌ها حقوق محکومین تضمین شده بود، اثبات شد که این افراد اقدامات جنایی انجام داده‌اند.» وی خاطر نشان کرد به علاوه، ۳۴۱ نفر به حبس ابد و ۱۱۲ نفر پس از آنکه جرمشان به اثبات نرسید آزاد شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار