مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دیدار با اعضای سابق و جدید هیات مدیره‌ی خانه‌ی مطبوعات استان، برنامه ریزی در جهت تحقق بخشیدن به رسالت دانایی بخشی مطبوعات را مهمترین وظیفه‌ی این خانه دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت الاسلام حمید رضا حنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در این دیدار، دانایی بخشی در سطح جامعه را مهمترین رسالت مطبوعات و رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: ارزش هر موضوعی به رسالت آن است و هر چه این رسالت والاتر باشد ارزش موضوع نیز بالا می‌رود و رسالت مطبوعات و رسانه‌ها، دانایی بخشی در سطح جامعه است که از دیدگاه آیات و روایات بالاترین و والاترین رسالت است.

وی با تاکید بر این نکته که فقر دانایی بزرگترین معضل بشر در طول تاریخ بوده است، افزود: دانایی هم یک شاخصه‌ی بارز فردی است و هم زمینه ساز ارتقاء جامعه و هر جامعه‌ای که دانایی در آن نهادینه شده باشد مترقی محسوب می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بیان کرد: انتظار ما این است خانه‌ی مطبوعات با تمام توان به دنبال ایجاد دانایی در سطح جامعه باشد و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه ابتدا همه‌ی اصحاب رسانه، خانه‌ی مطبوعات را به عنوان یک مرجع و محور رسانه‌ای بپذیرند و در مقابل نیز اعضای هیات مدیره‌ی خانه مطبوعات با برنامه ریزی مناسب به دنبال ایفای نقش پر رنگ در جهت ارتقاء سطح دانش و امنیت رسانه‌ای باشند.

 حنان در ادامه افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی اهالی مطبوعات دو وظیفه‌ی مهم اعضای هیات مدیره خانه‌ی مطبوعات است که خوشبختانه در دوره‌های قبلی گام‌های موثری در این جهت برداشته شده و اعضای جدید نیز باید به دنبال بهبود بخشیدن به این روند باشند.

وی در پایان گفت: با تمام قوا و در چهارچوب قانون از خانه‌ی مطبوعات و اصحاب رسانه‌ی استان دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/د

تحقق دانایی مهمترین رسالت خانه مطبوعات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.