کاراته یکی از رشته‌های پرطرفدار رزمی در آذربایجان غربی است که توانسته است در سال‌های گذشته پیشرفت قابل قبولی را در حوزه‌های مختلف به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛کاراته یکی از رشته‌های پرطرفدار رزمی در آذربایجان غربی است که توانسته است در سال‌های گذشته پیشرفت قابل قبولی را در حوزه‌های مختلف به ارمغان آورد. هیئت کاراته استان با تلاش بسیار توانست استعداد‌های بخش‌های مختلف این رشته ورزشی را شکوفا کرده و به رده‌های ملی و جهانی وارد کند.

تلاش این هیئت تا جایی ادامه یافت که گوی سبقت را از هیئت پرطرفدار والیبال ربوده و در رتبه نخست هیئت‌های ورزشی استان قرار گیرد.

به منظور بررسی وضعیت هیئت کاراته استان با «جواد سلیمی» رئیس هیئت کاراته آذربایجان غربی به گفت و گو می‌پردازیم.

تاثیرات مثبت مسابقات کاراته جام وحدت و دوستی ارومیه در پیشرفت کاراته آذربایجان غربی

هیئت کاراته استان چه افتخاراتی در سال جاری کسب کرده است؟

سال ۹۶ برای هیئت کاراته استان بسیار پربار بوده است، در حالی که در ابتدای سال جاری قهرمان مطلق کشور بودیم و توانستیم در رقابت‌های کشوری ۵ مدال طلا، یک نقره و یک مدال برنز را کسب کنیم.

تاثیرات مثبت مسابقات کاراته جام وحدت و دوستی ارومیه در پیشرفت کاراته آذربایجان غربی

چه تعداد از آذربایجان غربی در عضویت تیم ملی کشور هستند؟

از میان ۱۵ مدال طلا توانستیم ۵ مدال طلا را برای استان به ارمغان آوریم و یک شروع خوبی برای انتخاب تیم ملی بود و در نهایت در رده سنی نو جوانان و جوانان دو نفر ورزشکار ثابت تیم ملی داشتیم. همین موضوع موجب غرورآفرینی برای جامعه ورزشی استان است که هر دو کاراته کا که به عنوان نفرات ثابت تیم ملی انتخاب شده بودند به مسابقات آسیایی اعزام شدند و توانستند در این رقابت‌ها هر دو مدال طلا را به دست آوردند و کشورمان با کسب دو طلای بازیکنان آذربایجان غربی توانست در بین ۴۵ کشور مقام قهرمانی آسیا را کسب کند.

در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا شده ایم؟

پس از مسابقات آسیایی اردو‌های تیم ملی برگزار شد و باحمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی دو نفر از کاراته کا‌های استان به مسابقات جهانی اعزام شدند. این مسابقات که دراسپانیا برگزار شد، در بخش آقایان یک مدال طلا به دست آوردیم که آن هم به وسیله ورزشکار آذربایجان غربی به دست آمد. در کاروان ایران اسلامی در این مسابقات در بخش آقایان صداقت تنها فردی بود که توانست مدال طلا را به دست آورد و سه مدال طلا که در سال جاری کسب کردیم، حاصل تلاش‌های مسئولان ورزشی استان به ویژه آقای چمن گلی است که سبب غرور برای هیئت ماست و این موضوع برای نخستین بار در تاریخ هیئت استان است.

مسابقات بین المللی جام وحدت و دوستی ارومیه چه تاثیری در پیشرفت بازیکنان استان می‌توان داشته باشد؟‌

می‌توان گفت: تمامی این موفقیت‌ها از برگزاری مسابقات جام صلح و دوستی ارومیه که سال جاری در شهر ارومیه برگزار شد نشأت می‌گیرد چراکه بازیکنان ما در سطح جهانی مورد آزمایش قرار گرفته و می‌توانند با تجربه در سایر میادین بین المللی و جهانی و حتی المپیک موفق عمل کنند.

انتهای پیام/ن.م

پیشرفت های هیئت کاراته آذربایجان غربی

برچسب ها: کاراته ، هنرهای رزمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.