فعالیت 50 خانه روستایی ورزشی در اردبیل

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: 50 خانه ورزش روستایی در این استان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهرام آقاخانی، سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اردبیل امروز در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل با اشاره به اینکه تجهیز و فعال کردن خانه‌های ورزش روستایی یکی از الویت های اداره کل ورزش و جوانان است، افزود: این خانه های روستایی در نقاط مختلف استان با بهره مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان ها و نهادها در سطح روستاهای استان فعال می شود.

وی اظهار کرد: این خانه ها به تجهیزات روز مجهز می شود تا اهالی روستا، جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه ایجاد فضای مناسب ورزشی در روستاها و حاشیه شهرها باعث کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی می شود، بیان کرد: پارسال بیش از 700 برنامه فرهنگی ورزشی اعم از مسابقات ، همایش‌های پیاده‌روی و کوهنوردی در روستاهای استان برگزار شد که در مقایسه با سال 95 افزایش 40 درصدی داشته است.

آقاخانی گفت: هم اکنون خانه کشتی سرعین با اعتبار 30 میلیارد ریال 95 درصد و سالن تخصصی وزنه‌برداری اردبیل 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نه چندان دور افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: ورزشکاران این استان سال گذشته در میادین بین المللی و جهانی موفق به کسب 27 مدال رنگارنگ شدند و بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان استان اردبیل در بین استان های سطح 2 کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی از دعوت 190 ورزشکار استان اردبیل در رشته های مختلف ورزشی در سال گذشته به اردوی تیم ملی خبر داد و اظهار کرد: در سال 95 تعداد ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی 101 ورزشکار بوده است.

انتهای پیام/ع

کسب 27 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران اردبیلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.