عملیات اجرایی 5 طرح آب و فاضلاب در شهرستان دزفول امروز، پنجشنبه 30 فروردین ماه با حضور وزیر نیرو آغاز گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال الدین برفر، مدیر آب و فاضلاب منطقه دزفول در حاشیه کلنگ زنی این 5 طرح آب و فاضلاب در این شهرستان بیان داشت: طرح های بزرگ آبرسانی و فاضلاب با اعتباری بالغ بر۴۶۰ میلیارد ریال در دزفول اجرا می شوند.

وی، اصلاح شبکه توزیع آب و انشعاب خانگی پایگاه چهارم شکاری با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال، اصلاح شبکه توزیع آب و انشعاب خانگی پادگان زرهی دزفول با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال و اجرای شبکه فاضلاب و انشعاب خانگی محدوده خیابان های شریعتی، پیام آوران، ساحلی و ۴۵ متری فتح المبین با اعتبار۳۰۰ میلیارد ریال را از جمله طرح هایی عنوان کرد که عملیات اجرایی آن ها از امروز آغاز گردید.

برفر اذعان داشت: در راستای فاز اول طرح جامع آبرسانی به شهرستان دزفول، عملیات اجرایی 2 خط انتقال آب شامل خط انتقال آب شرق دزفول از تصفیه خانه تا جاده شوشتر (شهرسیاه منصور) و همچنین خط انتقال آب از تصفیه خانه شمال تا مخازن کوی آزادگان با اعتباری بالغ بر ۱۵۹ میلیارد ریال نیز آغاز شد.

مدیر آبفای منطقه دزفول، اجرایی شدن این طرح ها را گام بزرگی در راستای پایداری تامین آب شرب و توسعه شبکه توزیع و همچنین شبکه فاضلاب دزفول دانست.

این مقام مسئول در ادامه به آغاز فاز اول طرح جامع آبرسانی شهرستان دزفول با حضور وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: احداث 2 واحد مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی بتنی در تصفیه خانه شمال، احداث 2 واحد مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در منطقه کوپیته و کوی آزادگان، اجرای ۱۷.۵ کیلومتر خط لوله در قطرهای۲۵۰ تا۹۰۰ میلیمتر فولادی، حفاری، احداث ساختمان سرچاهی، برق رسانی و تجهیز ۱۶ حلقه چاه با ظرفیت۷۵۰ لیتر بر ثانیه از جمله طرح هایی هستند که پیش از این به منظور طرح جامع آبرسانی انجام شده اند.

جمال الدین برفر هدف از اجرای طرح جامع آبرسانی به شهرستان دزفول را تامین آب شرب سالم و بهداشتی از طریق تلفیق آب زیرزمینی و آب سطحی رودخانه دز برای افق سال ۱۴۲۵ عنوان و بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای فاز نخست این طرح ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/گ

عملیات اجرایی طرح های آب و فاضلاب در دزفول آغاز شدند

برچسب ها: وزیر نیرو ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.