با حضور هیئت هلندی در شهرستان محلات آخرین تحقیقات گل و گیاه بررسی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ هیئتی متشکل از نمایندگان شرکت‌های فعال در عرصه تجهیزات و تولیدات گل و گیاه کشور هلند و وزیر سابق کشاورزی و مسئول بخش کشاورزی سفارت کشور هلند برای دیدار و تبادل اطلاعات در زمینه گل و گیاه به شهرستان محلات سفر کردند.

هیئت هلندی در این سفر ضمن برگزاری جلسات تخصصی با محققان پژوهشکده گل و گیاه و تولیدکنندگان گل و گیاه، گلکاران و مسئولان شهرستان محلات و دیدار از گلخانه‌های شهرستان محلات، در خصوص جدیدترین دستاورد‌ها و تحقیقات علمی و توسعه همکاری‌های دو جانبه تبادل اطلاعات کردند.

کشور ایران در زمینه تحقیقات گل و گیاه سرآمد دنیاست

 شفیعی رئیس پژوهشکده گل و گیاه محلات در این دیدار گفت: با توجه به اینکه کشور هلند نسبت به کشور ما از لحاظ امکانات زیربنایی و خدادادی درسطح پائین تری قرار دارد، اما کشور ما بدلیل تحقیقات علمی و فناوری در زمینه گل و گیاه در حال حاضر سرآمد دنیاست.

 شفیعی افزود: خوشبختانه، چون آوازه گل وگیاه کشورمان به ویژه محلات به گوش آنان رسیده لذا از این هیئت دعوت شد به شهرستان محلات سفر کنند و از نزدیک با یکدیگر تبادل اطلاعات شود.

وی اضافه کرد: جلساتی با هیئت هلندی در پژوهشکده ملی گل و گیاه داشتیم و با آخرین تحقیقات یکدیگر آشنا شدیم و صحبت‌های گروه‌های مختلف اعم از تولیدکنندگان، شرکت‌های تعاونی گل و گیاه و مسئولین بیان شد که امیدواریم مقدمه‌ای برای توسعه همکاری‌ها و دسترسی و تعامل ما با بازار‌های بین المللی باشد.

تبادل اطلاعات در حوزه‌های مرتبط با گل و گیاه با هیئت هلندی

قمری فرماندار محلات هم گفت: تبادل اطلاعات در حوزه‌های مرتبط با گل و گیاه با هیئت هلندی صورت گرفت همچنین درخواست گلکاران در زمینه انتقال تکنولوژی هلند به ایران به منظور پرورش گونه‌های بهتر در امر صادرات مطرح شد.

قمری افزود: از طرف هیئت هلندی از گلکاران محلات دعوت شد در نمایشگاه بین المللی هلند در تهران شرکت کنند و ماهم به عنوان نماینده دولت از شرکت‌های سرمایه گذار هلندی دعوت به همکاری و سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی در محلات کردیم.

سفر هیئت هلندی به شهرستان محلات

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.