بیش از ۵۰۰ نماینده پارلمان‌های آلمان، انگلیس و فرانسه در نامه‌ای سرگشاده به کنگره آمریکا خواستار تحت فشار گذاشتن ترامپ برای حفظ برجام شدند.

نامه سرگشاده نمایندگان پارلمان‌های آلمان، انگلیس و فرانسه به کنگره آمریکا برای حفظ برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، بیش از 500 نماینده پارلمان‌های آلمان، انگلیس و فرانسه در نامه‌ای سرگشاده به کنگره آمریکا خواستار تحت فشار گذاشتن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از سوی قانونگذاران این کشور، برای حفظ توافق هسته‌ای ایران (برجام) شدند.

در این نامه آمده است علی رغم پایبندی ایران به مفاد برجام، آمریکا تهدید کرده است از این توافق خارج می شود. نمایندگان پارلمان‌‌های تروئیکای اروپا همچنین در این نامه، با هشدار درخصوص پیامدهای خطرناک خروج از برجام، خواستار بازنگری کاخ سفید درباره ضرب الاجل 12 مه (22 اردیبهشت ماه) برای خروج واشنگتن از این توافق شدند.

قانونگذاران اروپایی در نامه سرگشاده خود به کنگره هشدار داده‌اند که خروج آمریکا از برجام "پیامدهای مرگباری" به دنبال خواهد داشت. به گفته آنها، پیامد کوتاه‌مدت این اقدام، پایان دادن به کنترل‌های موجود در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود اما آنچه مهمتر است، پیامدهای بلندمدت آن است که یکی از آنها تضعیف جایگاه دیپلماسی به عنوان ابزاری برای تضمین صلح و امنیت و همچنین لطمه خوردن به اعتبار امضاکنندگان این توافق در سطح بین‌الملل است.

نگارندگان این نامه همچنین تاکید کرده‌اند که در صورت از بین رفتن برجام، تشکیل یک ائتلاف جهانی دیگر برای تحریم ایران غیرممکن خواهد بود.

گفتنی است ترامپ تهدید کرده است چنانچه نگرانی‌های او درباره برنامه موشکی ایران، تاریخ انقضای برجام و فعالیت‌های ایران در منطقه برطرف نشود، در موعد بعدی تمدید معافیت‌های تحریمی ایران (22 اردیبهشت ماه)، از انجام این کار امتناع خواهد کرد.

بر همین اساس، فرانسه، انگلیس و آلمان از چندی پیش مذاکراتی را با طرف آمریکایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران آغاز کرده‌اند به این امید که بتوانند ترامپ را به ماندن در برجام متقاعد کنند.

با این حال، نمایندگان پارلمان‌های این سه کشور در نامه خود به کنگره آمریکا تاکید کرده‌اند که هر مسئله‌ای که در خصوص ایران وجود دارد باید خارج از برجام و به صورت جداگانه به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

نامه نماینده پارلمان‌‌های تروئیکای اروپا به کنگره آمریکا برای حفظ برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
بذارین آمریکا خارج بشه ما هم بریم دنبال غنی سازی 20درصدی بخدا دیگه خسته شدیم چقدر محدودیت؟
آخرین اخبار