رئیس شورای عالی سیاسی یمن از مردم استان حدیده خواست که برای مقابله با هرگونه تنش‌آفرینی نیرو‌های متجاوز در این استان بسیج شده و به حالت آماده‌باش درآیند.

آماده‌باش مردم استان حدیده یمن برای مقابله با تنش‌آفرینی نیرو‌های متجاوزبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن از مردم حدیده خواست که برای مقابله با هرگونه تنش آفرینی نیروهای متجاوز در استان حدیده بسیج شده و به حالت آماده باش درآیند.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد نیروهای مشترک یمنی حمله نیروهای طارق عفّاش (برادرزاده علی عبدالله صالح) و نیروهای جنوبی هوادار امارات به دوراهی مخا در استان تعز را به شکست کشاندند. نیروهای مشترک یمنی موفق شدند سی مزدور را به هلاکت برسانند و تعدادی خودروی زره پوش را نیز منهدم کردند. این در حالی است که ده ها تن از مزدوران نیز مواضع خود را ترک کرده و به نیروهای یمنی تسلیم کردند.

نیروهای مهاجم پس از مواجه شدن با این ضربات سهمگین عقب نشستند و در انجام هرگونه پیشروی ناکام ماندند. این مساله باعث شد تا نیروهای جنوبی و نیروهای طارف عفاش همدیگر را عامل شکست معرفی کنند. نیروهای جنوبی، نیروهای طارق عفاش را متهم کردند که از صحنه نبرد گریخته اند و این مساله عامل شکست شده است. نیروهای جنوبی مدعی شده اند که ما فرار نیروهای طارق عفاش را پیش بینی می کردیم.

به نوشته پایگاه اینترنتی میدل ایست آی، نیروهای متجاوز به یمن همچنین از خروج سودان از ائتلاف سعودی ابراز نگرانی کرده اند. سودان به علت تلفات بسیاری که به نیروهایش وارد آمده است قصد خروج از ائتلاف سعودی را دارد. از این رو به نظر می رسد امارات متحده عربی به دنبال آن است که برای حمایت از عملیات‌های نظامی در یمن به دنبال به کارگیری نیروهای اوگاندایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار