یک مقام آگاه در دولت واشنگتن اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا اواخر تابستان به انگلیس سفر خواهد کرد.

ترامپ احتمالا اواخر تابستان به انگلیس سفر می کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تلگراف، یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور قرار است اواخر تابستان به انگلیس سفر کند.

بنابر اعلام این مقام آگاه، تاریخ دقیقی برای این سفر مشخص نشده است؛ اما دولت ترامپ اواخر تابستان را برای این سفر در نظر گرفته است.

ترامپ قرار بود در ماه ژانویه سال جاری میلادی برای افتتاح یک ساختمان سفارت جدید آمریکا در جنوب لندن به انگلیس سفر کند. اما با «نادرست» توصیف کردن انتقال ساختمان سفارت به منطقه ای در جنوب لندن و پرهزینه خواندن آن، این سفر را لغو کرد. کارشناسان معتقدند ترامپ برای جلوگیری از مواجه شدن با اعتراضات گسترده مردمی، سفر خود به انگلیس را لغو کرده است.

گزارشها حاکی از آن است که رئیس جمهور آمریکا در مجمع جهانی سالانه اقتصاد در داووس به ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفته بود که در فصل تابستان به این کشور سفر خواهد کرد.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید در نوامبر 2016 هنوز به انگلیس سفر نکرده است. سفر ترامپ به انگلیس تاکنون چندین بار به دلایل مختلف از جمله اعتراضات گسترده در لندن نسبت به سفر او به تعویق افتاده است. در پی نخستین ملاقات ترزا می و ترامپ در ماه ژانویه سال گذشته میلادی، وی از رئیس جمهور آمریکا دعوت کرده بود که به انگلیس سفر کند. اما تظاهرات گسترده ای در سراسر انگلیس در مخالفت با ورود ترامپ به این کشور برگزار شد. همچنین یک کمپین در انگلیس با موضوع درخواست ممنوعیت ورود ترامپ به این کشور، چند میلیون امضا جمع آوری کرده است.


انتهای پیام/

احتمال سفر ترامپ به انگلیس در فصل تابستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار