یک قلاده پلنگ برای اولین بار در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل از توابع شهرستان پاوه مشاهده گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه،  محمد اخگر زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه گفت : چندین سال متوالی گزارشات پیاپی و  اخباری مبنی بر حضور گونه ای پلنگ در نقاط مختلف از زیستگاه های بکر و غنی منطقه حفاظت شده بوزین ومرخیل در بخش باینگان ارائه می شد.

وی افزود : برخی از دامداران وکشاورزان وساکنان روستاهای اطراف و محیطبانان منطقه ، این گونه کمیاب و با ارزش را حین تردد وگذار از فاصله دور و نزدیک به عینه مشاعده کرده اند.

مشاهده پلنگ ایرانی برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده استان کرمانشاه

 

اخگر زاده گفت : به دلایلی ثبت تصویر این گونه تا کنون میسر نشده بود تا اینکه در 24 فروردین سالجاری پس از دو سال همکاری صمیمانه گروه مستند ساز از معاونت صدا وسیمای مرکز کرمانشاه، تحت عنوان مهاجرت به میدان مین، در معیت محیطبانان اداره محیط زیست این شهرستان و سرمحیطبانی باینگان با نصب دوربین تله ای و استاده از طعمه دو لاشه بز که روز قبل توسط دو قلاده پلنگ در همان حوالی مورد حمله قرار گرفته و گزارش آن را به این اداره و مستند سازان اعلام شد وبلافاصله با تجهیز گروه و محیطبانان و اعزام آنها به محل مورد نظر، تصویر این گونه با ارزش به صورت مستند ثبت گردید.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه گفت :پلنگ ایرانی بزرگترین یا یکی از بزرگترین زیرگونه های پلنگ است که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران در معرض انقراض " آی یوسی ان " قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/ز

 

یک قلاده پلنگ برای اولین بار در منطقه حفاظت شده  منتشر شد

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.