مدیرکل زندان‌های استان کردستان از فعالیت 9 انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد در این استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های کردستان امروز گفت: در راستای فعالیت انجمن حمایت از زندانیان در استان کردستان در طول سال 96 حدود دو هزار و 150 نفر از خانواده زندانیان استانم تحت پوشش خدمات حمایتی این انجمن‌ها قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد جمعیت تحت پوشش شامل 925 خانواده زندانی در سطح استان است، افزود: باتوجه به اینکه بسیاری از خانواده‌های زندانیان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند انجمن حمایت از زندانیان با تحت پوشش قرار دادن این خانواده‌ها زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، بسیاری از خانواده‌های زندانیان به دلیل در حبس به سر بردن سرپرست‌هایشان با مشکلات و آسیب‌های متعدد مادی و معنوی مواجه می‌شوند که در این راستا انجمن‌های حمایت از زندانیان سطح استان تلاش نموده‌اند تا با ارائه خدمات حمایتی مختلف به آنان، این آسیب‌ها را به حداقل ممکن برسانند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان ارزش ریالی کمک‌های نقدی و غیرنقدی اعطا شده به خانواده‌های تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان را بیش از هفت میلیارد و چهارصد میلیون ریال اعلام کرد و در این خصوص اظهار داشت: این کمک‌ها شامل هزینه‌های ثبت نام و ادامه تحصیل فرزندان، اهدای البسه و پوشاک، کالاهای اساسی زندگی، تهیه دارو و اقلام پزشکی، سبد غذایی، هزینه‌های اجاره مسکن معوقه و غیره بوده است.

ابراهیمی کمک به اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان را یکی دیگر از خدمات حمایتی انجمن‌های حمایت زندانیان برشمرد و گفت: در سال 96، تعداد 138 نفر از زندانیان و خانواده‌های تحت پوشش این انجمن‌ها، از طریق معرفی به موسسات کاریابی و مراجع ذیربط در امر اشتغال و همچنین تامین ابزار کار خانگی، صاحب شغل شدند.

وی تعامل میان انجمن‌های حمایت زندانیان با سایر سازمان‌ها و مراکز حمایتی را مثمر ثمر دانست و بیان داشت: در این راستا و در سال گذشته، 687 خانواده تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان برای ارائه خدمات بیشتر به مراکزی همچون بهزیستی، کمیته امداد، ستاد دیه و مراکز بهداشتی و درمانی معرفی شدند.

ضو شورای قضائی استان، آموزش زندانیان و خانواده‌هایشان را یکی از راهکارهای مهم در راستای پیشگیری از گسترش آسیب در میان آنان دانست و یادآور شد: انجمن‌های حمایت زندانیان سطح استان در سال 1396 با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف با موضوع «مهارت‌های اساسی زندگی»، توانست سهم بسزایی در افزایش سطح دانش و آگاهی این خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف مسائل اجتماعی و خانوادگی داشته باشد.

انتهای پیام/ د م

ضرورت آموزش زندانیان و خانواده‌هایشان در راستای پیشگیری از گسترش آسیب

برچسب ها: قوه قضاییه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.