پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد به هر کس که اطلاعاتی درباره «آستین تایس» که ۵ سال پیش در سوریه ناپدید شد، ارائه بدهد یک میلیون دلار جایزه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آسوشیتد پرس، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) برای نخستین بار اعلام کرد که به هر کس که اطلاعاتی درباره «آستین تایس»، خبرنگار آمریکایی مفقود شده در سوریه در اختیار این سازمان قرار بدهد، مبلغ یک میلیون دلار جایزه دریافت می کند.

آستین تایس اهل هیوستون تگزاس در اوت سال 2012 در حالی که مشغول پوشش خبری در سوریه بود، ناپدید شد. یک ماه بعد یک ویدئو منتشر شد که نشان می داد او در دست افرادی مسلح گرفتار شده است. از آن زمان تاکنون هیچ خبری از این خبرنگار 36 ساله در دست نیست.

گروه «خبرنگاران بدون مرز» تابستان سال گذشته میلادی اعلام کردند که تایس به دست عناصر گروه تروریستی داعش گرفتار نشده و احتمالا هنوز زنده است. این در حالی است که ناپدید شدن او همچنان بسیار مبهم است؛ زیرا هیچ گروهی درخواست برای  دریافت باج  برای او نکرده است.

سازمان اف بی آی اعلام کرد که این پاداش یک میلیون دلاری را به شخصی که اطلاعاتی درباره محل حضور آستین یاس بدهد، ارائه خواهد کرد.

آستین تایس عضو سابق نیروی دریایی آمریکا بوده و به عنوان خبرنگار برای روزنامه های واشنگتن پست، مک کلاتچی، نیوزپیپرز و سی بی اس فعالیت کرده است. وی اندکی پس از جشن تولد 31 سالگی اش در سوریه ناپدید شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار