اختتامیه همایش ملی حکیم طهران روز پنج شنبه برگزار می شود

خراسانی گفت:اختتامیه این همایش نیز روز پنج شنبه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) از ساعت ۸ تا ۱۳ با سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی برگزار خواهد شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمدباقر خراسانی،دبیر اجرایی همایش ملی حکیم طهران،در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که ظهر شنبه در مجمع حکمت اسلامی برگزار شد،گفت:همایش ملی حکیم طهران، آقا علی مدرس زنوزی(حکیم موسس) پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه در تهران و قم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: افتتاحیه همایش روز چهارشنبه در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم از ساعت ۹ تا ۱۷ با سخنرانی آیت الله مصطفوی و پیام تصویری آیت الله جوادی آملی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آثار جمع‌آوری شده آقا علی مدرس نیز در پنج جلد منتشر شده و از آن نیز در روز اختتامیه همایش در قم رونمایی می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ملی حکیم طهران گفت: در تصحیح آثار حکیم طهران از اساتید فن بهره گرفتیم و سعی کردیم تمامی آثار حتی آثاری که در موزه سوربن فرانسه بود را جمع آوری کنیم.

وی با اشاره به شخصیت آقا علی مدرس عنوان کرد: حکیم موسس بعد از ملاصدرا از تأثیرگذارترین افراد بود که در عصر قاجار زندگانی می‌کرد. مدرسه سپهسالار قدیم برای ایشان ساخته و معروف به حکیم موسس شد زیرا نوآوری‌های خاصی را در فلسفه بعد از ملاصدرا ایجاد کرد.

خراسانی ادامه داد:‌ حوزه فلسفی تهران در زمان آقا علی مدرس به اوج رسید و این عالم دینی شخصیت منحصر به فردی در زمان خود بود.

دبیر اجرایی همایش ملی حکیم طهران بیان کرد: اختتامیه این همایش نیز روز پنج شنبه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) از ساعت ۸ تا ۱۳ با سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که این همایش با همکاری ۲۲ مرکز فرهنگی برگزار می‌شود،تصریح کرد: تاکنون ۱۶ پیش نشست در نقاط مختلف کشور برگزار شده که از ماحصل آن در روز همایش رونمایی می‌شود.

خراسانی ادامه داد: ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی حکیم طهران ارسال شد که ۳۷ مقاله منتخب و در دو جلد منتشر شده و از آن رونمایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: دست اندرکاران همایش ملی حکیم طهران روز دوشنبه با مقام معظم رهبری دیداری خواهند داشت که در روز همایش قطعه‌ای از ویدئوی این دیدار نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/ح

همایش ملی «حکیم طهران» در قم و تهران برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار