مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: توجه به توسعه و ترویج کتاب‌خوانی گام بزرگی در راستای توسعه همه‌جانبه در مناطق مختلف شهری و روستایی خواهد بود.

ضرورت ترویج و توسعه کتاب خوانی در شهر و روستا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; عمران خود آموز اعلام کرد: تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی یک مطالبه و خواست عمومی برای مردم شهر و استان ایلام بود.

وی، بابیان اینکه کتابخانه مرکزی راهگشای علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی و جوانان و محققان است، اضافه کرد: تکمیل این کتابخانه ازجمله تجهیز سالن آمفی‌تئاتر از طریق نهادهای فرهنگی و عمومی مرتبط پیگیری شود که مراحل پایان کار و تکمیل این طرح نیز انجام شود.

خودآموزی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه‌ای تحت عنوان ترویج برنامه‌های کتاب‌خوانی دارد که پیگیر امور و فعالیت‌های مربوط به کتاب‌خوانی است و همچنین طرح پایتخت کتاب در کشور در دست اقدام است که در استان ایلام نیز این ظرفیت وجود دارد که باید از طریق دستگاه مرتبط پیگیری شود.

وی اجرای طرح‌های مختلف ازجمله روستاهای دوستدار کتاب، جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، بحث کتاب‌گردی در مناطق روستایی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، کمک به کتاب‌فروشی، حمایت از ناشران و صنعت چاپ کتاب، ازجمله طرح‌هایی است که با حمایت وزارت ارشاد در مناطق مختلف اجرا می‌شود.

وی، بابیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در مراکز دهیاری‌ها وجود دارد، یادآور شد: در صورت لازم می‌شود کتاب‌های اهدایی به‌صورت هدفمند در اختیار مراکز دهیاری در صورت داشتن فضای لازم برای ایجاد کتابخانه و در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی قرار گیرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

 

انتهای پیام/اس

تکمیل و راه اندازی کتاب خانه مرکزی ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.