وزیر تحصیلات عالیه افغانستان گفت: وزارت بهداشت ایران برای پذیرش 500 دانشجوی بورسیه ای افغانستان اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خواجه عمری وزیر تحصیلات عالیه افغانستان در دیدار با  وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران، اظهارکرد: آرزو داریم که روزی بتوانیم مانند ایران، نیازهای افغانستان را در داخل کشور خودمان برطرف کنیم و از اعزام بیماران به خارج از کشور، بی نیاز باشیم.

وی با بیان اینکه به همکاری و حمایت ایران از افغانستان در حوزه آموزش پزشکی نیاز داریم، افزود: از ایران می خواهیم تا به افغانستان کمک کند که بتواند در حوزه سلامت به خودکفایی برسد.

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان تصریح کرد: نیاز شدیدی به بورسیه کردن دانشجویان افغانستانی در رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در مقاطع مختلف در ایران داریم همچنین در زمینه ارتقای ظرفیت های بیمارستان های افغانستان نیز به کمک ایران نیاز داریم.

عمری در پایان یادآور شد: خوشحالیم که وزارت بهداشت ایران اعلام کرده که آمادگی پذیرش 500 دانشجوی بورسیه ای را دارد اما تقاضا داریم افرادی که از جانب دولت افغانستان معرفی می شوند و تعهد به خدمت در افغانستان و همکاری در توسعه آموزش عالی در حوزه پزشکی را دارند، از 50 درصد تخفیف بهره مند شوند و افرادی که به این امر کمک نمی کنند، شامل تخفیف نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار