وزیر امور اروپایی ترکیه­ از موضع‌گیری‌های لاهه و وین که بر اساس آن‌ها هلند و اتریش تمایل ندارند تا مقامات سیاسی ترکیه قبل از انتخابات ژوئن در ترکیه، در این دو کشور­ تبلیغات انتخاباتی کنند، انتقاد کرد.

انتقاد وزیر امور اروپایی ترکیه­ از موضع اتریش و هلند درباره تبلیغات انتخابات ترکیه در این دو کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عمر چلیک، وزیر امور اروپایی ترکیه­ روز شنبه از موضع‌گیری‌های لاهه و وین که بر اساس آن‌ها هلند و اتریش تمایل ندارند تا مقامات سیاسی آنکارا قبل از انتخابات ژوئن در ترکیه، در این دو کشور­ تبلیغات انتخاباتی کنند، انتقاد کرد.

عمر چلیک در صفحه توئیتر خود نوشت، این مسئله کاملا شفاف و واضح است که نخست وزیران کشور‌های اتریش و هلند با این تصمیم‌گیری‌ها، به اصول دموکراتیک تن در نمی‌دهند.

وی همچنین نوشت: «اتریش و هلند با این رویکرد ارزش‌های دموکراتیک­ کشورهایشان را تباه می‌کنند و به توسعه جنبش‌های سیاسی نژادپرستانه‌ای که با ارزش‌های اتحادیه اروپا­ مخالف هستند کمک می‌کنند.»

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش روز جمعه­ رویداد‌های کارزار انتخاباتی ترکیه در اتریش را ناخوشایند توصیف کرد.

­ وی همچنین در مصاحبه با یک شبکه رادیویی دولتی، اقدامات دولت ترکیه مبنی بر استفاده ابزاری از اقلیت‌های ترک تبار ساکن ­اروپا را محکوم کرد. ­

مارک روت، نخست‌وزیر هلند به نوبه خود برگزاری نشست‌های مختلف در هلند را برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه ناخوشایند توصیف کرد. وی در کنفرانسی مطبوعاتی با بیان این که نشست‌هایی که ترکیه در هلند برگزار می‌کند احتمالا باعث به هم خوردن نظم عمومی کشور می‌شود گفت، موضوع بر سر انتخابات ترکیه است پس بنابر این کار زار انتخاباتی باید در ترکیه اجرایی شود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی زودهنگام در ۲۴ ژوئن را خواستار شد که این تاریخ یک سال و نیم زودتر از زمان عادی است.

انتهای پیام/

آنکارا از مواضع هلند و اتریش درباره تبلیغات انتخاباتی در این دو کشور انتقاد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار