عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی با وجود مشکلات افغانستان در این سالها، همواره کنار آنان بوده است.

جمهوری اسلامی همواره در کنار مردم افغانستان بوده استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نجیب الله خواجه عمری وزیر علوم افغانستان، اظهار کرد: یکی از ماموریت های دانشگاه آزاد، تاسیس شعب های آن در کشورهای دوست و همجوار است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی چند سال پیش شعبه خود را در کابل تاسیس کرد، گفت: امروز فعالیت های دانشگاه آزاد کابل پیشرفت های خوبی داشته است.

ولایتی تصریح کرد: تعداد زیادی از برادران و خواهران افغان در مدارس و دانشگاه های ایران تحصیل می کنند و حدود 15 هزار نفر از شهروندان افغان در دانشگاه های جمهوری اسلامی فارغ التحصیل شده اند و تعداد زیادی هم در حال تحصیل اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به مشترکان فرهنگی دو کشور، ادامه داد: ایران و افغانستان دارای زبان و فرهنگ مشترک هستند و جمهوری اسلامی در مبارزات افغانستان علیه بیگانگان و مشکلات بسیاری که در این سالها با آن روبه رو بودند، همواره کنار آنان بوده است.

ولایتی تاکید کرد: ایران بیش از هر کشوری پذیرای مهاجران افغان بوده است و قطعا آموزش های شهروندان افغان به توسعه روابط دو کشور کمک می کند.

در ادامه این دیدار نجیب الله خواجه عمری، گفت: روابط دانشگاه های جمهوری اسلامی و افغانستان رو به گسترش است و باید دو طرف در جهت ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنیم.

وزیر علوم افغانستان با بیان اینکه همکاری های فرهنگی میان دو کشور از سال های بسیار دور آغاز شده است، یادآور شد: از جمهوری اسلامی برای کمک به مردم افغانستان در جریان مبارزات علیه بیگانگان، پذیرش مهاجران افغانی و تعلیم و تربیت شهروندان مان تشکر و قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به روابط دوستانه دو ملت، تاکید کرد: مردم ایران در تمامی زمینه ها حسن نیت خود را به مردم افغانستان نشان داده اند و با ما همکاری کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار