رئیس‌جمهور ترکیه گفت: مسلح کردن نیرو‌های کُرد توسط آمریکا تهدیدی از سوی شرکای استراتژیک محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، آمریکا و متحدان ناتو را به خاطر حمایت از نیروهای کُرد جهت حفظ موقعیت خود در سوریه به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد آنکارا نیروهای کُرد را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.

اردوغان در مصاحبه‌ با شبکه ان تی‌وی ترکیه گفت: «ما نمی‌توانیم با پول خود از آمریکا اسلحه بخریم، اما متاسفانه آمریکا و نیروهای ائتلافی این سلاح‌ها و مهمات را به صورت رایگان در اختیار سازمان‌های تروریستی می‌گذارند.»

او با اشاره به این موضوع که واشنگتن همچنان به شمال سوریه اسلحه می‌رساند، گفت: «بنابراین تهدیدها از کجا می‌آید؟ در درجه اول خطر از سمت شرکای استراتژیک ما را تهدید می‌کند.»

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه سخنان خود افزود: «آمریکا 5 هزار کامیون حامل اسلحه به شمال سوریه فرستاده است.»

در تاریخ 20 ژانویه ترکیه با هدف بیرون راندن نیروهای کُرد از منطقه عفرین، حملات فرامرزی خود به سوریه را آغاز کرد. این حملات که با نام عملیات شاخه زیتون شناخته می‌شوند روابط میان واشنگتن و آنکارا را تحت تاثیر قرار داده اند. نیروهای کُرد در سوریه متحدان کلیدی آمریکا در این منطقه هستند، اما آنکارا آن‌ها را به عنوان گروه‌هایی تروریستی می‌شناسد.

از سوی دیگر واشنگتن، آنکارا را به خاطر انسداد روابط با غرب و گرایش به همکاری با روسیه و ایران مورد انتقاد قرار داده است. تصمیم ترکیه برای خرید سیستم دفاع هوایی اس400 از روسیه این کشور را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار داده است.

انتهای پیام/

 انتقاد اردوغان از سیاست‌های آمریکا در حمایت از نیروهای کُرد

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار