رسیدگی به 35 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت:سال گذشته 35 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان اردبیل رسیدگی شده است.

حجت الاسلام محمد علی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: در سال گذشته در حدود 35 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان رسیدگی شده است که تلاش و جدیت بر این بوده تا در رسیدگی به پرونده تسریع ایجاد شده و نیز کاهش جمعیت کیفری زندان ها نیز در نظر گرفته شده و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در اولویت باشد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته با وجود افزایش 11 درصدی ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی استان، در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادگونه همکاران قضایی و اداری افزایش موجودی  در شعبات نداشتیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره بر لزوم تحقق شعار امسال بر لزوم حمایت از کالای ایرانی و نیز حمایت از تولید و اشتغال تأکید کرد و گفت: باید همه آحاد مردم و مسئولان در راستای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور تلاش کنند چرا که به یقین این امر سبب رونق اقتصادی و توسعه و آبادانی کشور خواهد شد.

حجت الاسلام قاصدی با اشاره به رسالت خطیر قوه قضائیه و وظایف قانونی این قوه در نظارت بر حسن اجرای قوانین در دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: دستگاه قضایی استان نیز در راستای سیاست‌های کلی قوه قضائیه و انجام وظایف ذاتی خود با استفاده از ظرفیت‌های خود از جمله دادستانی، سازمان بازرسی و تعزیرات بر امورات نظارت دقیق و مستمر دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف براساس قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اولویت‌های استان در سال جدید تصریح کرد: اجرای صحیح قوانین و مقررات مهمترین اولویت بوده و در کنار این امر برخورد شدید و قاطع با جرائم خشن، قاچاق، مخلان نظم و امنیت عمومی و غیره از دیگر برنامه‌هایی بوده که با جدیت در دستور کار است و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ح

افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.