آمار افسردگی و استرس در مردم رامسر نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر ابراهیم ناظریان رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در نشست خبری با اشاره به اینکه متاسفانه افسردگی و استرس روندی رو به رشد در شهرستان دارد و بیش از نصف جمعیت این مشکل را دارند از برنامه ریزی این نهاد در سال جدید جهت بالا بردن نشاط اجتماعی خبر داد و گفت: شهرستان رامسر باید بر روی نشاط اجتماعی و شادی مردم بیشتر کار کند چراکه متاسفانه بیماری افسردگی در رامسر رشد بسیار زیاد و نگران کننده‌ای دارد.
ناظریان گفت:حساسیت بحث سلامت مردم در مسئولین زیاد نیست و بیشتر به ساخت و ساز‌ها و توسعه فیزیکی توجه می‌شود با اینکه باید به پیشگیری بیماری‌ها نیز پرداخته شود.
وی با بیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نام گذاری شده است گفت: امسال تلاش میکنیم قشر‌های مختلف مردم را با سیستم بهداشت آشنا کنیم.
ناظریان از تشکیل مجمع عالی سلامت شهرستان امسال در رامسر خبر داد و با بیان اینکه در این مجمع تصمیمات کلان بهداشت و سلامت شهرستان مصوب شود تصریح کرد: ما از نظر سخت افزاری مشکل خاصی در حوزه سلامت شهرستان نداریم و باید انرژی خود را برای ارتباط با مردم جهت پیشگیری از بیماری‌ها بگذاریم.
وی گفت: شهرستان رامسر در حوزه سالمندی رتبه اول کشور را دارد که این آمار نگران کننده است.
ناظریان از نوسازی و بهسازی ۸ مرکز بهداشتی درمانی مدت اخیر در شهرستان رامسر خبر داد و گفت: مرکز بهداشت کتالم وضعیت خوبی ندارد و باید اصلاح شود.
وی از کمبود نیرو در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد و افزود: اگر برنامه ریزی‌ها و شیوه مدیریتی درست باشد با تعداد کم نیرو نیز میتوان کار‌ها را پیش برد.
رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر افزود: در مدت اخیر ۶ خانه بهداشت در شهرستان ساخته و همه مراکز نیز تجهیز شد.
وی با اشاره به اینکه مردم عادت کرده اند برای یک سرماخوردگی هم به پزشک متخصص مراجعه کنند اذعان داشت: مردم به حقوق خود آشنا نیستند و باید با تقویت پزشک خانواده اعتماد مردم را جلب نماییم.
ناظریان افزود: اینکه پزشکی در دو ساعت ۵۰ نفر را معاینه میکند قطعا کیفیت پایین می‌آید و راهکار ارتقا کیفیت این است که پزشک خانواده تقویت شود.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم شهرستان پرونده سلامت دارند که فقط ۶۰ درصد آن‌ها برای یکبار به پزشک خانواده مراجعه داشتند تصریح کرد: مردم باید برای سلامتی خودشان وقت بگذارند، ولی با اینکه بسیاری از آزمایشات و غربالگری‌ها در مراکز رایگان است و نیرو‌های شبکه بهداشت حتی به منازل میروند و تماس میگیرند، اما مشارکت مردم برای سلامتی خودشان پایین است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسردر خصوص بیماری‌های مشترک حیوان و انسان نیز در شهرستان تذکر داد با بیان اینکه سالانه چندین نفر در مناطق ییلاقی به بیماری تب مالت از طریق دام آلوده مبتلا می‌شوند اظهار کرد: بعضا برخی دامداران از انجام واکسیناسیون توسط دامپزشکی ممانعت میکنند.
وی افزود: در مدت اخیر چندین مورد مشکوک به آنفولانزا مشاهده شد که پس از آزمایشات خوشبختانه مورد مبتلا در رامسر نداشتیم.
ناظریان با بیان اینکه سال گذشته بحث تب کریمه کنگو بسیار داغ بود گفت: از اوایل تابستان و شروع گرما این مورد شیوع پیدا میکند که باید توجه ویژه به آن داشت چراکه در سال گذشته یک فرد گیلانی مبتلا به تب کریمه گنگو در بیمارستان رامسر بستری بود و ۳ مورد مشکوک نیز وجود داشت که پس از آزمایشات، بیماری آنان تایید نشد.
رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر یکی دیگر از معضلات را حیوان گزیدگی دانست و با بیان اینکه سگ‌های ولگرد میتوانند بسیار خطرناک باشند، گفت:قانون زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد که باید از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت بگیرد کمتر توجه می‌شود و خبرنگاران باید حساسیت بیشتری بر روی این معضل داشته باشند.
انتهای پیام/ک

 

رتبه اول رامسر در سالمندی

برچسب ها: بهداشت ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.