پس از وقوع تیراندازی در نشویل در ایالت تنسی آمریکا، شهردار آن خواستار اعمال قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به دنبال وقوع تیراندازی مرگبار در شهر «نشویل» در ایالت تنسی آمریکا، «دیوید بریلی»، شهردار نشویل خواستار اعمال محدودیت هایی در روند آزادی حمل سلاح شد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بهتر است برای یک لحظه درباره اتفاقی که افتاد صادق باشیم. شب گذشته، مردم بی گناه نشویل بوسیله مهاجمی که اسلحه «AR-15» در دست داشت، کشته شدند. بهتر است صادق باشیم. برخی از مردم به اسلحه به عنوان وسیله ای برای ترساندن دیگران نگاه می کنند. اینگونه اتفاقات زیاد می افتد. دیگر بس است.

وی در ادامه افزود: هنوز 7 ماه از آخرین تیراندازی که در نشویل رخ داد، نگذشته است. ما به قوانین سخت گیرانه ای برای حمل سلاح نیاز داریم تا به کشتارهای جمعی، تیراندازی های داخلی، تیراندازی های تصادفی و قتل های زنجیره ای پایان دهیم. اگر با هم متحد شویم می توانیم این سلاح های جنگ را از خیابانهای آمریکا جمع آوری کنیم.

بنابر اعلام پلیس، ساعت 3 بامداد روز یکشنبه یک جوان 29 ساله مسلح به یکی از شعب رستوران های زنجیره ای «وافل هاوس» در شهر نشویل حمله کرد و به سوی مردم آتش گشود. در این حادثه 4 نفر کشته و 4 نفر دیگر هم مجروح شدند.

عامل این تیراندازی که جوانی به نام «تراویس رینکینگ» بود در سال 2017 هم بوسیله نیروهای امنیتی آمریکا به دلیل حضور در محدوده ممنوعه کاخ سفید، بازداشت شده بود.

گزارشها حاکی از آن است که در جریان بازداشت او در سال 2017، تعدادی اسلحه از جمله «AR-15» از منزل او مصادره شد. اما مقامات آمریکایی این سلاح ها را به پدر مهاجم دادند که به نظر می رسد پدرش هم آنها را به تراویس بازگردانده است.

اداره تحقیقات ایالت تنسی آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که «تراویس رینکینگ» به فهرست 10 فرد تحت تعقیب در این کشور افزوده شده است. مقامات آمریکا برای اطلاعاتی که به بازداشت او کمک کند، جایزه 2500 دلاری تعیین کرده اند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار