در میان حجم انبوهی از اقلام مصرفی که در همه جای شهر با انواع مارک های خارجی به چشم می خورد، خرید کالای ایرانی مساوی با بازگشت هزاران کارگر بیکار به کارخانه ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در میان حجم انبوهی از اقلام مصرفی که در همه جای شهر با انواع مارک های خارجی به چشم می خورد، کالای ایرانی به ندرت دیده می شود. وقتی برای خرید به بازار لوازم خانگی، کیف و کفش، پوشاک، لوازم التحریر و ... مراجعه می کنید مارک های خارجی به چشم می خورد که بازار را پر کرده است.

ورود کالاهای غیر ایرانی به بازار صدمات و آسیب های زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند. مشتری کالای خارجی افرادی هستند که معتقدند این کالاهای برون مرزی جذاب تر و با کیفیت تر هستند و این برای تولیدکنندگان ما خوب نیست. پس دیر یا زود باید دست به کار شد و با تشویق تولیدکنندگان به تولید کالای با کیفیت و تشویق مصرف کنندگان به خرید کالای ایرانی چرخه اقتصاد کشور را چرخاند. تولیدکنندگان با تلاش و پشتکار می توانند کالای ایرانی با کیفیت و با قیمت مناسب تولید کنند و باعث تپش نبض اقتصاد کشور شوند و در این میان جوانان هم با مشکلی به نام بیکاری دست و پنجه نرم نمی کنند.

کالای ایرانی چرخه اقتصاد کشور را می چرخاند
مصرف کنندگان با نه گفتن به کالای خارجی و خرید و مصرف کالای ایرانی می توانند موجب رونق بخشی کسب و کار در جامعه شوند که خود عاملی برای کاهش معضل بیکاری و شکوفایی اقتصاد کشورمان است.

کالای ایرانی چرخه اقتصاد کشور را می چرخاند
با خرید حتی چند قلم کالای ایرانی تعداد زیادی کارگر دوباره شغل خود را بدست می آورند و کارخانه ها بازگشایی می شوند و به تولید ادامه می دهند.
اما در این میان عده ای از واردات کالای خارجی منفعت زیادی به دست می آورند به همین دلیل از ورود کالاهای خارجی به کشورمان جلوگیری نمی کنند.

کالای ایرانی چرخه اقتصاد کشور را می چرخاند
مردم ایران ثابت کردند که در هر جایی به خودباوری رسیدند، بزرگترین موانع را کنار زدند و به موفقیت دست یافتند.تلاش و پشتکار ایرانی با بهره گیری از سرمایه های مادی و معنوی و بومی سازی علم و تکنولوژی روز جهان نه تنها هر آنچه را که خواسته به مرحله تولید و صادرات رسانده بلکه در بسیاری کالاها تولیدات ایرانی را جزء برترین برندهای جهان معرفی کرده است.

محصولات 2 هزار واحد صنعتی از استان سمنان به سایر کشورهای جهان صادر می شود

کالای ایرانی موتور محرک اقتصاد کشور است
برای مثال در استان سمنان با حدود 2 هزار واحد صنعتی محصولاتی تاثیرگذار در اقتصاد به کشورهای جهان صادر می شود.این محصولات بخاطر کیفیت برتر گاه به کشورهایی صادر می شود که خودشان تولیدکننده و صادرکننده همان کالا در جهان هستند.

کالای ایرانی موتور محرک اقتصاد کشور است

ادعاهایی که نتیجه کار، تلاش و تولید وطنی است/حرف های شنیدنی برخی تولیدکنندگان داخلی

تولیدکننده اتوبوس گفت: این اتوبوس طراحی ایرانی است که امروزه به کشورهای دیگر صادر می شود.
تولیدکننده ظروف تفلون گفت: ماهانه 10 هزار تن صادرات از ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق انجام می شود.
تولید کننده مواد شوینده گفت: اینجا دومین شرکت تولیدکننده شامپو هسته انار در دنیا است که به کشورهای همسایه صادر می شود.
تولیدکننده نسل جدید کولرهای آبی غیر فلزی گفت: موتور این کولر تبریز تولید می شود، ترموپلاست در یزد و تبریز و کاشان تولید می شود، حتی تسمه و بلبرینگ ایرانی است و ما برای تولید این کولر هیچ یک از قطعات را از خارج وارد نمی کنیم.
تولید کننده ترانس های ضد آتش در شهمیرزاد گفت: نیازهای کشور در همین داخل کشور قابل تامین است اگر کسی دنبال تامین نیازش از بازارهای خارجی برود یک نوع سلیقه است وگرنه نیازی نیست.

اینها فقط نمونه هایی از ده ها هزار واحد تولیدی برتر در کشور است.با این همه تولیدات داخلی مطرح در جهان، پس چرا باید آنچه خود داریم از بیگانه تمنا کنیم و به دست خود اقتصاد ملی مان را دچار مشکل کنیم.

کالای ایرانی موتور محرک اقتصاد کشور استدر این میان نظر مردم درباره تولید کالای ملی چیست

وظیفه همه تولیدکنندگان است که بخواهند تولیدات خود را با کیفیت بالاتر و بهتر به مشتریان خود ارائه بدهند.
مردم هم باید خودشان به کالای داخلی با دید مثبت نگاه کنند.
ما ایرانی هستیم باید از کشور خودمان حمایت کنیم و جنس ایرانی خریداری کنیم.
ما باید دست در دست هم بدهیم و با خرید کالای ایرانی به تولیدکنندگان کشورمان کمک کنیم.
اگر کالاهایی که در کشور و شهر خودمان تولید می شود استفاده کنیم به نفع خودمان و کشورمان است.

کالای ایرانی موتور محرک اقتصاد کشور است
علاوه بر همگامی مردم و مسئولان، شتاب بخشی به تولید ملی، مدیریت جدی واردات کالا، جلوگیری از قاچاق کالا و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در امر تولید از جمله الزامات حمایت از کالای ایرانی است. پس کالای ایرانی حمایت ایرانی را می طلبد.

گزارش از سمانه قربانی

انتهای پیام / ق

 

برچسب ها: اشتغال ، خانواده ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۱:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
گفتن ایرانی بخر ، رفتم و خریدم ، یخچال ایرانی خریدم ، در روز اول استفاده متوجه شدم یخچال اصلا سرمایش ندارد و الان یک ماه هست که هیچکسی جوابگوی من نیست . یک ماه هست که نه فروشنده و نه کارخانه و نه پشتیبانی هیچکسی یک حرف حساب تحویل من نداده و یک ماه هست که منتظرم رسیدگی بشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
باید کیفیت کالاها را برد بالا