به دلیل بی‌توجهی مقامات سعودی به وضعیت بهداشت دانش‌آموزان در عربستان بیماری پوستی گال در مدارس این کشور شیوع پیدا کرده است.

شیوع بیماری پوستی گال در مدارس عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنی مرآه الجزیره بحرین، با توجه به شیوع بیماری گال - که از بیماری‌های پوستی واگیردار است - در شماری از مدارس عربستان سعودی انتقادهای زیادی از وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی درباره بحران بهداشتی موجود در این کشور مطرح شده است. این انتقادها به دلیل بی‌توجهی این وزارتخانه ها به امور بهداشتی مدارس و فقدان آموزش های لازم در امور بهداشت است.

ابراهیم الحمیدان، معاون آموزش و پرورش ریاض به نامه هایی که یک ماه پیش به وزیر آموزش و پرورش ارسال شده بود اشاره کرد، در این نامه بر ضرورت اهتمام مدارس و محافظت از سلامت کودکان تاکید شده بود، وی همچنین به عدم شناخت وزیر از مشکلاتی که مدارس و معلمان در زمینه کمبود امکانات آموزشی با آنها روبرو هستند، انتقاد کرد.

الحمیدان در سلسله توییت هایی در صفحه شخصی خود در پایگاه اینترنتی توئیتر از احمد العیسی، وزیر آموزش و پرورش عربستان به دلیل کمبودها انتقاد کرد، و گفت: ابتدا از خواسته ها و نیازهای فرزندم در مدرسه آغاز می کنم: او تنها به آب سرد و حمایت های بهداشتی و امنیت فکری و معلم خوب و حیاط مدرسه و سرویس های بهداشتی تمیز نیاز دارد. با تشکر!

وی با انتقاد از طرح های وزارتخانه که همچون حباب هایی زودگذر از بین می رود از وزیر آموزش و پرورش خواست از اظهارات تحریک آمیز خود دست بردارد و از وی پرسید: آیا جناب وزیر به مدارس سر می زنند تا ببینند دانش آموزان چه نیازهایی دارند؟ این مدارس علاوه بر بودجه های محدود و فقدان وسایل رفاهی حتی از داشتن آب آشامیدنی خنک نیز محرومند.

انتهای پیام/

وضعیت بد بهداشت در مدارس عربستان سعودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار