مقابله با خستگی راه‌های متعددی دارد که در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید شما از جمله افرادی باشید که روزها برایتان خسته‌کننده و دلگیر شده  و مدام احساس خستگی می‌کنید و  معمولا خستگی خود را به گردن زندگی شلوغ و پرکار خود می‌اندازید.

در این موراد باید سوال‌هایی از قبیل اینکه این خستگی از چه چیزی ناشی می‌شود؟ آیا خواب کافی دارید یا نه؟ آیا استرس دارید یا نه؟ را از خود بپرسید و سعی کنید دلیل خستگی‌تان را کشف کنید.

در ادامه راه هایی برای غلبه بر خستگی را در قالب اینفوگرافیک به شما ارائه می دهیم.

-آفتاب گرفتن: تنها 15 دقیقه ماندن در زیر آفتاب میزان ویتامین D بدن شما را افزایش می دهد که همراه با ویتامین B مسئول مبارزه با خستگی است.

-داشتن رژیم غذایی سالم: بدن شما برای تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی  که باعث تنظیم خواب می شوند، به انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. بنابراین حتما میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

-دوری از استرس: استرس موجب ترشح آدرنالین در بدن می شود و درنتیجه بروز مشکلات کم‌خوابی و اختلال خواب می شود. محققان دریافتند که بودن در اطراف گیاهان  می تواند باعث آرامش شما شود.

-نشستن زیاد و بی تحرکی: ورزش منظم کیفیت خواب را بهبود می بخشد و مدت زمان خواب عمیق را افزایش می دهد. هدف حداقل 150 دقیقه خواب در هفته است. در حالت ایده آل شما هر روز باید ورزش کنید.

-کمبود خواب: به طور متوسط بزرگسالان بین 18 تا 60ساله اگر بخواهند از سلامت مطلوبی برخوردار باشند باید هرشب حداقل 7 ساعت بخوابند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.