معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اصفهان گفت:باید مصرف آب شرب و صنعت اصفهان کاهش یابد تا در تابستان برای تأمین آب شرب مشکلی نداشته باشیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریبرز امیری  امروز در جلسه کارگروه امنیت غذایی و سلامت شهرستان اصفهان اظهار کرد: مراکز بهداشت برای پیشبرد اهداف خود به حمایت همه نهادها و سازمان‌ها نیازمند هستند.

وی افزود: مراکز بهداشت تنها می‌توانند 25 درصد از وظایف خود را بدون کمک نهادی انجام دهند و برای انجام 75 درصد مابقی به کمک نهادها نیازمند هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اصفهان با اشاره به اهمیت سلامت و امنیت به عنوان 2 مؤلفه بسیار مهم گفت: چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، اگر اقدامی در حوزه سلامت انجام شود و هزینه‌ای در این خصوص انجام شود، سایر هزینه‌ها به مقدار بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب شرب در اصفهان خاطرنشان کرد: جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب در بالادست برای تأمین آب شرب اصفهان در دستور کار است اما نهادها و سازمان‌های مختلف باید با کاهش جدی مصرف آب، نه تنها آب شرب اصفهان بلکه آب مورد نیاز آبیاری درختان این شهر را نیز فراهم کنند.

امیری از عموم شهروندان اصفهانی خواست که در مصارف آبی خود صرفه‌جویی بیشتری داشته باشند و ادامه داد: باید مصرف آب شرب و صنعت اصفهان کاهش یابد تا در تابستان برای تأمین آب شرب مشکلی نداشته باشیم.

وی خطاب به مراجع صادرکننده پروانه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید کرد: جمعیت هدف باید خود را به پایگاه‌های سلامت تحت پوشش مراکز بهداشت شماره یک و 2 برای دریافت خدمات بهداشتی و سلامت ارجاع دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اصفهان در پایان با اشاره به در دستور کار قرار داشتن طرح‌های مقابله با بیماری‌های مش‌مش، سل، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ایدز ابرازداشت: کمیته پیشگیری از بیماری سالَک باید به صورت ماهیانه گزارش خود را به کارگروه مربوطه ارائه دهد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه امنیت غذایی و سلامت شهرستان اصفهان

برچسب ها: فرمانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار