با حضور وزیر دادگستری کلنگ احداث طرح ۶۹ واحدی مسکونی روستای آروق از توابع ملکان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این طرح در زمینی به مساحت ۵/۱۵ هکتار توسط بیناد مسکن ملکان با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در مدت دوسال احداث خواهد شد که در فاز‌های بعدی تعداد این واحد‌ها به ۳۴۰ واحد مسکونی خواهد رسید.

وزیر دادگستری در حاشیه عملیات احدا ث. این طرح گفت: این واحد‌ها برای اقشار وگروه‌های کم درآمد و ضعیف ساخته می‌شود.

سید علیرضا آوایی بر لزوم مقام سازی واحد‌های مسکونی تاکید کرد و افزود: متاسفانه کشور ما در یک منطقه زلزله خیز قرار گرفته ونیاز است نظارت کافی برساخت وساز‌ها واستفاده از مصالح مرغوب توجه جدی شود.

وی افزود:متاسفانه کار مقاوم سازی در کشور دیر شروع شده، اما حرکت شتابان وروبه جلو است وعزم جدی برای مقاوم سازی وجود دارد.

وزیر دادگستری همچنین با حضور در جلسه شورای اداری با اشاره به اینکه خشکسالی وکم آبی در کشور، گفت: بارندگی امسال در کشور نسبت به سال گذشته بیش از ۴۵ درصد کاهش یافته است.

آوایی افزود:این مقدار بارش نسبت به ۵۰ سال گذشته نیز بسیار اندک وناچیز است وفقط ۴ استان کشور بارندگی نسبتا متوسط است.

وی گفت: باید نوع مدیریت نسبت به کاهش منابع آبی تغییر یابد وطوری باشد تا با منابع موجود بیشترین بهره وری انجام گیرد.

وزیر دادگستری در ادامه افزود:مردم، ولی نعمت وصاحب این انقلاب ونظام هستندونباید لحظه‌ای از آن‌ها غافل شود.

آوایی افزود: نوع نگرش ما به مردم چه خوب وچه بد باید نگرش همراه با محبت واحترام وتکریم باشد

نماینده عالی رییس جمهور گفت:نظام وحکومت ما براساس اسلام وقوانین اسلامی بنا شده واسلام ما را بیش از هرچیز دیگر به صیانت از حقوق مردم دعوت می‌کند.

وی همچنین شهداء را مایه غرور وافتخار ایران دانست وافزود: تکریم خانواده آن‌ها از وظایف اصلی مسئولین است ولحظه‌ای غفلت از آن‌ها عقوبت الهی را پی دارد.

در این جلسه فرماندار ملکان نیز کمبود اعتبار در زمینه عملیاتی کردن صرقه جویی آب استفاده شده در کشاورزی را از مشکلات شهر ستان دانست وگفت: متاسفانه به علت نبود اعتبار ساماندهی وبازساز‌های کانال‌های ۱ و ۲ با مشکل مواجه شده است.

محمدباقر خانی پرداختن نکردن غرامت بیمه محصولات کشاورزی وبی توجهی به قلعه بختک لیلان با ۳ هزار سال قدمت از طرف مسئولین ذی ربط را از مشکلات دیگر این شهرستان برشمرد.

امام جمعه ملکان نیز در این جلسه با اشاره به احداث بزرگترین مصلای جنوب استان در این شهرستان افزود: بیش از ۳۰ درصد این طرح با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده است

حجت الاسلام حافظ زمانی گفت: برای تکمیل کامل این طرح به بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

گفتنی است وزیر دادگستری در بدو ورود به ملکان با حضور در مزار شهداء به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کرد. 

 

انتهای پیام/ش

سفر وزیر دادگستری به ملکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار