خسارت 80 درصدی باغات دانه‌دار بر اثر سرمازدگی در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بر اثر سرمازدگی قسمتی از زراعت، بیش از ۸۰ درصد باغات دانه‌دار و هسته‌دار و ۱۰۰ درصد درختان گردو خسارت دیدند. که ارزش ریالی آنها بیش از ۷۲۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

خلیل نیکشاد ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در بازدید از باغات خسارت دیده از سرمازدگی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اظهار داشت: به دنبال افت شدید دمای هوا در فروردین‌ماه امسال و بارش برف در سطح استان شاهد خسارت عمده‌ای به ویژه در بخش باغات استان اردبیل بودیم که خسارات واردشده در این بخش در حال ارزیابی و بررسی است.

وی بیان کرد: بر اثر این پدیده و سرما و برودت هوا قسمتی از زراعت در سطح استان، بیش از 80 درصد باغات دانه‌دار و هسته‌دار و 100 درصد درختان گردو خسارت دیدند که ارزش ریالی آنها رقم قابل توجهی بوده و بیش از 724 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان اردبیل خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه مستندات وارد شدن این میزان خسارت به باغات و زراعت استان در حال جمع‌آوری و تکمیل است، تصریح کرد: در راستای جبران خسارات وارده به کشاورزان و باغداران استان گزرش اولیه در این زمینه به مدیریت بحران استان و وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات مناسبی را شاهد باشیم.

نیکشاد با اشاره به تلاش برای جبران خسارت باغداران و کشاورزان استان از بیمه صندوق محصولات کشاورزی گفت: این صندوق براساس مقررات موجود در این زمینه موظف به پرداخت خسارات در بخش کشاورزی بوده و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم در راستای حمایت از کشاورزان و باغداران استان بتوانیم تعامل و رایزنی لازم را با مسئولان صندوق انجام دهیم. 

انتهای پیام/ع

خسارت سرمازدگی به باغات اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.