وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افزایش فضا‌های فرهنگی و هنری از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نیازمند افزایش فضاهای فرهنگی هستیمبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید عباس صالحی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اسکو با بیان اینکه نیاز به پارک‌ها و فضا‌های سبز برای تنفس جسمی داریم،گفت: فضا‌های فرهنگی نیز برای تنفس جان‌ها نیاز است و هر قدر این فضا‌ها توسعه یابند دریچه‌های تنفسی وجودی یک شهر هم بازتر می‌شود.

وی افزود:امیدواریم افتتاح مکان‌های فرهنگی همراه با اتفاقات خوب در حوزه فرهنگ و هنر و دیانت این شهر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه نقاشی‌های موجود در این مجتمع نمایه‌ای از توانمندی‌های نقاشی هنرمندان دیار اسکو است، اضافه کرد: ما نیازمند افزایش مکان‌های فرهنگی هستیم تا بتوانیم از آن استفاده بهینه کنیم.

صالحی تصریح کرد:افزایش فضا‌های فرهنگی و هنری از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و با افزایش فضا‌های فرهنگی و هنری، توان مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هم افزایش یافته و نتایج مثبت آن را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسکو فضای گردشگری استان بلکه ایران را تحت نگاه و جاذبه خویش قرار داده است، تاکید کرد: شهرستان اسکو با سابقه دیرین در حوزه ادب و دانش پراکنی شاخص است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: اینکه شهر‌ها تلاش کنند خود را با نماد‌هایی از این قبیل هویت بخشی کنند کار شایسته‌ای است، زیرا امثال ایشان نماد‌های هویت مناطق‌اند و هر چقدر برای ارتباط نزدیک‌تر با این هویت‌ها تلاش شود این نماد‌ها کمک می‌کنند شهر‌ها از ریشه خود فاصله نگیرند.

صالحی در پایان با اشاره به اینکه در خطر انقطاع شهر‌های جدید از ریشه‌های خود هستیم، گفت: شهر‌ها هر چقدر به ریشه‌های قوی‌تر و رسیدن به چشمه‌های سیراب متصل‌تر باشند مردم ایمن‌تر هستند.

انتهای پیام/ف

توسعه فضاهای فرهنگی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.