صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن به شهادت رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد عباس المختفی خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن از شهادت صالح الصماد رییس شورای سیاسی یمن خبر داده است.

شورای سیاسی عالی یمن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که صالح الصماد در حمله هوایی روز پنجشنبه آل سعود در استان الحدیده به شهادت رسیده است.

شورای سیاسی عالی یمن شهادت صالح الصماد را به مردم یمن تسلیت گفت.

شبکه تلویزیونی المسیره به نقل از شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: شورای عالی سیاسی یمن مهدی المشاط را به عنوان جانشین شهید صالح الصماد رئیس سابق این شورا انتخاب کرد.

شورای دفاع ملی یمن حالت آماده باش اعلام کرده و آمادگی نیرو‌های مسلح را به بالاترین حد خود رسانده است. این شورا اعلام کرد: یمن امروز در مواجهه با متجاوزان، قدرتمندتر، مقاوم‌تر و پایدارتر از همیشه است. جنایت‌های متجاوزان و آخرین آن یعنی ترور شهید صالح الصماد با واکنشی بازدارنده مواجه خواهد شد.

سید عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصارالله یمن درباره شهادت صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن سخنرانی خواهد کرد.

الصماد در سال ۱۹۷۹ در منطقه بنی معاذ از توابع شهرستان سحار در استان صعده (شمال یمن) متولد شد. او پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه صنعا به عنوان مدرس در مدرسه عبدالله بن مسعود در صعده مشغول به کار شد.

او از آغاز سومین جنگ از جنگ‌های شش‌گانه، جنبش انصارالله را در نبرد با رژیم یمن همراهی کرد. الصماد پس از سال ۲۰۱۱ مسئولیت ریاست دفتر سیاسی جنبش انصارالله را به دست گرفت و در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴ نیز به عنوان مشاور سیاسی رئیس‌جمهور (سه روز پس از ورود انصارالله به صنعا) تعیین شد.

صالح الصماد در ۶ آگوست ۲۰۱۶ رئیس شورای عالی سیاسی شد و کار خود را در این منصب پس از ادای سوگند در مجلس نمایندگان (در ۱۴ اوت ۲۰۱۶) آغاز کرد.

انتهای پیام/

صالح الصماد به شهادت رسید

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
خداوند اورا با شهداء کربلا محشور فرماید وجانیتکار سعودی نا بود شوند
آخرین اخبار