در حال حاضر ۷۰۰ هزار عنوان کتاب در یک میلیون نسخه با موضوعات مختلف در کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی استان موجود است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار و ۶۰ نسخه کتاب نیز به کتابخانه‌های استان اهدا شد، گفت: در حال حاضر ۷۰۰ هزار عنوان کتاب در یک میلیون نسخه با موضوعات مختلف در کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی استان موجود است و در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از ناشران بومی افزود:سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۲۵ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف از ناشران بومی استان توسط این نهاد خریداری شده است.

احمدی، اظهار کرد: این تعداد کتاب شامل ۱۶۷ عنوان از منابع اهل سنت و کتاب‌هایی با موضوعات کُردی از جمله شعر و ادبیات بود که به منابع کتابخانه ایی استان افزوده شدند.

وی هدف از این کار را ارتقای سرانه منابع کتابخانه‌های و حمایت از نشر کتاب در استان و تشویق نویسندگان بومی به تالیف کتاب‌های با کیفیت و ماندگار در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان افزود: کتاب‌های خریداری شده از ناشران بومی در میان کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی مناطق شهری و روستایی استان توزیع شد تا در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

به گفته وی، خرید کتاب از نویسندگان و ناشران بومی استان از خرداد سال ۹۲ به صورت ویژه در دستور کار کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفت و در این مدت کتاب‌های زیادی با موضوعات مختلف از ناشران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در استان با کمبود منابع و سرانه کتاب مواجه هستیم، تاکید کرد: باید به ازای هر یک نفر چهار کتاب در کتابخانه‌ها موجود باشد در حالیکه در استان به ازای هر ۲ نفر یک کتاب موجود است.

احمدی از مردم و خیرین استان کردستان خواست از طریق اهدای کتاب، کتابخانه‌ها را در زمینه افزایش منابع یاری داده و سرانه کتاب را در استان بالا ببرند.
انتهای پیام/م

در استان کردستان به ازای هر ۲ نفر یک کتاب موجود است

برچسب ها: بازنشر ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.