مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: هم‌اکنون ۱۲ هزار و ۷۶ محبوس غیرعمد در بند حضور دارند که سهم استان خراسان شمالی تنها ۸۵ زندانی است.

حضور بیش از 12 هزار محبوس غیرعمد در زندان های کشور/ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای آزادسازی زندانیانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در بجنورد با بیان اینکه وظیفه این ستاد، تحقیق میدانی دقیق برای شناسایی و کمک به زندانیان نیازمند واجد شرایط است گفت: سال گذشته ۹ هزار و ۱۴۳ زندانی با ۷۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان محکومیت آزاد شدند که برای آزادسازی آنان، ستاد دیه کشور ۷۱ میلیارد تومان از شاکیان پرونده ها، تخفیف گرفت.

وی افزود: زندانیان مهریه، رانندگان و بدهکاران بدون قصد کلاهبرداری در زمره این نیازمندان قرار می‌گیرند و البته، زنان زندانی سرپرست خانوار، نوجوانان زیر ۱۸ سال و افراد بالای ۶۵ سال و بیماران صعب العلاج در اولویت کمک برای آزادسازی قرار می‌گیرند.

جولایی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با عاملیت بانک‌های ملی، ملت، تجارت و صادرات، برای کمک به آزادسازی این زندانیان پرداخت می‌شود گفت: بازپرداخت این وام‌ها ۲۰۰ ماهه و با تنفس سه تا پنج ماهه است.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی خانواده‌ها و متولیان فرهنگ و دین و اصحاب رسانه و تریبون برای پیشگیری از تشکیل پرونده‌های مربوط به مهریه گفت: به زندانیانی که توان گذاشتن وثیقه دارند، تسهیلات تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/


صحبت های مدیرعامل ستاد دیه کشور در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.