مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از درمان و رهاسازی دو گونه جانوری بوتیمار و لاک‌پشت مهمیزدار در تالاب گندمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی گفت: یک قطعه بوتیمار که از ناحیه پا و یک لاک پشت مهمیزدار که از ناحیه لاک دچار جراحت شده بودند، در حاشیه جاده گندمان به مأموران حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری تحویل داده شد.

وی افزود: این دو گونه جانوری پس از درمان، در تالاب بین المللی گندمان رها شدند.
 
لاک‌پشت مهمیزدار با نام علمی Testudo graeca دارای طول متوسط ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متر، با لاکی سخت، محکم، گنبدی‌شکل و پوشیده از صفحات شاخی بزرگ می‌باشد.
 
این لاک پشت داراری پا‌هایی کوتاه و کلفت می‌باشد که به سبب وجود غده بزرگ و مخروطی به شکل مهمیز در سطح پشتی پا‌ها به لاک‌پشت مهمیزداز مشهور است.
 
بوتیمار یا غم‌خورک با نام علمی Bittern گونه‌ای پرندهٔ آبچر از راسته سقامرغ‌سانان و خانواده حواصیلان است. ویژگی اصلی این پرنده در مقایسه با دیگر حواصیلان، گردن کوتاه‌تر آن می‌باشد.
 
تالاب بین المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و جنوب غربی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن، و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ز

درمان و رهاسازی بوتیمار و لاک پشت مهمیزدار

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار