هجدمین دوره رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی آسیا در منطقه بادابوی از استان شو چینسک قزاقستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هجدمین دوره رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی آسیا در منطقه بادابوی از استان شو چینسک قزاقستان با حضور ۱۵ تیم از ۱۴ کشور قاره کهن و شرکت ۱۳۰۰ ورزشکار راست دست و چپ دست برگزار شد.

این در حالی است که تیم مچ اندازی کشورمان با یک ترکیب نصفه و نیمه و تنها با 10 ورزشکار در چهار رده سنی امید، بزرگسالان، پیشکسوتان و معلولان شرکت داشت.

در پایان رقابت‌های مچ اندازی مردان و زنان قهرمانی آسیا کشور میزبان بالاتر از کشور‌های تاجیکستان، قرقیزستان و ایران به مقام نخست دست یافت. همچنین در چپ دست و در مجموع نیز باز این قزاقستان بود که توانست مقتدرانه عنوان قهرمانی را بدست بیاورد. قرقیزستان، تاجیکستان و ایران هم در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.

نتایج ورزشکاران ایرانی به شرح زیر است:

رده سنی امید:

  • هادی قربانی در رقابت‌های چپ دست سوم شد و در جدال با مچ اندازان راست دست به مقام چهارم رسید.

معلولان (ایستاده):

  • محسن گلاف مچ انداز خوزستانی در رقابت‌های چپ دست و راست دست عنوان سومی را کسب کرد.

پیشکسوتان:

  • محمد حسین لطف آبادی در رده سنی ۵۰ تا ۵۹ سال، در چپ دست و راست دست به مدال نقره رسید.
  • محمد حسن خانداری علیرغم تلاشی که داشت، اما نتوانست به مدالی برسد.
  • حمید محمدی پور در چپ دست چهارم شد و در راست عنوانی بهتر از ششم را بدست نیاورد.
  • قربانعلی امامی در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، از چپ دست و راست دست با کسب مدال طلا خوشرنگ‌ترین مدال کاروان ایران را به ارمغان آورد.

بزرگسالان:

  • میکائیل میرآبی هم در چپ دست و هم در راست به عنوانی بهتر از پنجم دست نیافت.
  • سعید آذری تنها مدال آور ایران در این رده سنی بود. او در راست دست سوم شد، اما با این وجود در چپ دست عنوان چهارم را بدست آورد.
  • سلیمان طریک در گروهی بسیار دشوار عنوان پنجم را برای ایران بدست آورد.
  • احمد خراسانی مچ انداز آذری در چپ دست چهارم شد و در راست دست هم با ۲ پله سقوط ششم شد.

سکوی چهارم آسیا در اختیار مچ اندازان ایران/احتمال میزبانی ایران در سال 2019

همچنین کنگره این مسابقات با حضور دی جیمه بک رئیس کنفدراسیون مچ اندازی قهرمانی آسیا، محمد آگزاموف نایب رئیس فدراسیون جهانی از قزاقستان، ساشا نماینده فدراسیون جهانی از کرواسی، احمد علیف دبیر کل مچ اندازی آسیا از کشور قزاقستان و نمایندگان کشور‌های شرکت کننده برگزار شد.

کنگره‌ای که در آن عزت رجبلو رئیس کمیته مچ اندازی ایران و محمدرضا نصرالله زاده نماینده فدراسیون بدنسازی، پرورش اندام، پاور لیفتینگ، قویترین مردان و مچ اندازی نیز در آن حضور داشتند.

در ابتدای کنگره رئیس مچ اندازی قهرمانی آسیا ضمن عرض خوشامد گویی به تیم‌های شرکت کننده، در بخشی از صحبت‌های خود خطال به عزت رجبلو رئیس کمیته مچ اندازی ایران گفت:از حضور مچ اندازان ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا بسیار خوشحالم بی نهایت خوشحالم. چرا که همواره حضور مچ اندازان ایران در رقابت‌ها سبب شده تا سطح مسابقات دو چندان شود.

او ادامه داد:مچ اندازی ایران طی چند مدت گذشته یک حرکت خوب و رو به جلو را در پیش گرفته به صورتی که توانسته به موفقیت‌های خوبی هم برسد.

عزت رجبلو رئیس کمیته مچ اندازی ایران نیز ضمن تشکر و تقدیر از رئیس مچ اندازی آسیا خطاب به اعضای کنگره گفت:خوشحالم که امروز چنین نگاهی به مچ اندازان ایرانی وجود دارد و امیدوارم همچنان بتوانیم تیم‌های خوب و قدرتمندی را به رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان اعزام نمائیم.

رجبلو در ادامه صحبت هایش گفت:خوشبختانه در ایران دختران و پسران با انگیزه‌ای فراوان در این رشته مشغول فعالیت هستند. ورزشکارانی که بدون شک حضور آن‌ها در مسابقات مختلف می‌تواند کمیت و کیفیت مسابقات را افزایش دهد. هر چند که بانوان کشورمان علیرغم آمادگی کامل به دلیل برخی از مشکلات نتوانستند در این رقابت‌ها حضور یابند.

رئیس کمیته مچ اندازی ایران در پایان سخنانش خاطر نشان کرد:از مسئولان تصمیم گیرنده فدراسیون آسیایی و مچ جهانی مچ اندازی خواست با توجه به قوانین و مقررات قابل احترام جمهوری اسلامی ایران و اهمیت حجاب در بین بانوان ایرانی به مسئله لباس بانوان کشورمان رسیدگی شود تا پس از برطرف کردن اشکلات جزئی آن‌ها هم بتوانند در رقابت‌های برون مرزی حضور یابند. در ادامه جلسه نماینده فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان ضمن تقدیر از مسئولان فدراسیون‌های آسیایی و جهانی مچ اندازی از آن‌ها دعوت کرد تا در آینده‌ای نزدیک به ایران سفر کنند تا از نزدیک شاهد رشد این پیشرفت در ایران باشند.

نماینده فدراسیون ایران در ادامه سخنانش بیان کرد:بعد از گذشت پنج سال از میزبانی ایران در رقابت‌های آسیایی در گرگان ما آمادگی این داریم تا میزبانی این مسابقات را در سال ۲۰۱۹ بر عهده بگیریم. همچنین نصرالله زاده در این جلسه از مسئولان مچ اندازی آسیا و جهان درخواست کرد تا اقداماتی صورت گیرد تا بانوان ایران هم بتوانند در رقابت‌های بین المللی حضور یابند.

همچنین رئیس کمیته مچ اندازی قهرمانی آسیا در ادامه گفت:چنانچه به تنهایی حق تصمیم گیری داشتم در همین جلسه میزبانی ایران را جهت حضور در رقابت‌های سال ۲۰۱۹ اعلام می‌کردم. اما باید پذیرفت که درخواست میزبانی ایران را قرار شده در جلسه آینده مورد بررسی قرار دهیم. امیدوارم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک حامل پیام‌های خوبی برای شما باشیم. در ارتباط با حضور مچ اندازی بانوان ایرانی هم سعی می‌کنیم این مشکل را هر چه سریعتر برطرف کنیم تا آن‌ها بتوانند بدون هیچ محدودیتی در رقابت‌ها حضور یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار