۶۶ هکتار زمین‌های ملی از چنگال زمین خواران خارج شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان، نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین و نیز همکاری نزدیک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، ۶۶ هکتار از زمین های ملی تصرفی در شهرستان قیرو کارزین از دست متجاوزان و سودجویان خارج و به زمین‌های ملی برگردانده شد.

وی افزود: در پی اعلام گزارشات مردمی در این منطقه مبنی بر تصرف بخشی از زمین‌های ارزشمند ملی، موضوع در دستور کار مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی قرار گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: پس از هماهنگی‌های لازم و بازدید از منطقه مشخص شد اراضی ملی مربوط به پلاک ۸۶۲۹ موسوم به روستای مُدخون در محدوده اراضی بالادست سد سلمان فارسی از توابع شهرستان قیروکارزین توسط سودجویان تخریب، تصرف و به باغ مرکبات تبدیل شده است.

بوستانی تصریح کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و نیز تلاش‌های شبانه روزی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین با حضور دادستان شهرستان و عوامل انتظامی شهرستان در یک عملیات غافلگیرانه زمین‌های تصرف شده توسط ۴ دستگاه لودر رفع تصرف و درختانی که به صورت غیر قانونی در زمین‌های ملی کاشته شده بود قلع و قمع شد.

وی ارزش ریالی زمین‌های ملی آزاد شده را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: در این خصوص ۲ نفر از سودجویان و متصرفان این زمین‌ها دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و یا قطع درختان جنگلی و بوته‌های مرتعی و یا آتش سوزی در طبیعت، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

انتهای پیام/ن

بازپس گیری زمین های ملی از دست متصرفان

برچسب ها: محیط زیست ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار