مقامات آمریکایی از نامزدی «هری هریس» برای تصدی سمت سفیر آمریکا در کره جنوبی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی اعلام کردند دولت ترامپ قصد دارد «هری هریس»، فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام، را به عنوان سفیر واشنگتن در کره جنوبی معرفی کند. پیشتر نیز نام او به عنوان یکی از نامزدهای تصدی سمت سفیر آمریکا در استرالیا مطرح شده بود.

یک منبع آگاه اعلام کرد «مایک پمپئو»، وزیر خارجه جدید آمریکا، از هریس درخواست کرده است سمت مهم سفیر واشنگتن در کره جنوبی را بپذیرد. این جایگاه از ژانویه سال گذشته که ترامپ وارد کاخ سفید شد، همچنان خالی باقی مانده است.

سه مقام ارشد آمریکایی نامزدی هریس برای سمت سفیر آمریکا در کره جنوبی را تایید کردند. این در حالی است که هریس برای جلسه استماع کمیته سنا در خصوص نامزدی وی برای تصدی سمت سفیر آمریکا در استرالیا به واشنگتن آمده است؛ اما این جلسه برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

یکی از مقامات آمریکایی در پاسخ به پرسشی در خصوص علت به تعویق افتادن این جلسه اظهار کرد: «اوضاع امنیتی در شبه جزیره کره در اولویت نخست ما قرار دارد. روابط ما با استرالیا استوار و باثبات است و خواهد بود.»

با این حال، کاخ سفید هنوز خبر نامزدی هریس برای سفارت آمریکا در کره جنوبی را رسماً تایید نکرده است. ترامپ در ماه فوریه هریس را، که به اتخاذ مواضع سرسختانه درخصوص گسترش نفوذ نظامی چین معروف است، برای سمت سفیر آمریکا در استرالیا انتخاب کرده بود؛ اما همزمان با تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران شبه جزیره کره به نظر می رسد تعیین سفیر آمریکا در کره جنوبی از اولویت بالاتری برخوردار باشد.

قرار است «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی، و رهبر کره شمالی اواخر هفته جاری با یکدیگر دیدار کنند و ترامپ نیز احتمالاً در ماه مه یا ژوئن با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار