مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به بررسی آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و تاثیرات مخرب آن‌ها بر محیط زیست پرداخت و خواستار عدم استفاده از ظرف پلاستیکی در حد امکان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز جهانی زمین پاک، گفت: بحث محیط زیست امروزه به عنوان یک چالش، این کره خاکی را فرا گرفته و دغدغه تمام دولتمردان و سیاست مداران جهان شده است و یک اجماع جهانی نسبت به اهمیت موضوع محیط زیست و ضرورت حل مشکلات و مسائل آن بوجود آمده است.

مهرداد فتحی بیرانوند افزود: این چالش‌ها و مسائل نتیجه بی مهری‌های متمادی نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی بوده و زیاده خواهی بشر، خشم طبیعت را به بار آورده است.

وی با اشاره به شعار روز جهانی زمین پاک امسال با موضوع " نه به کیسه‌های پلاستیکی " به بررسی آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و تاثیرات مخرب آن‌ها بر محیط زیست پرداخت و خواستار عدم استفاده از ظرف پلاستیکی در حد امکان شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان تصریح نمود: این افزایش دما باعث بوجود آمدن تغییرات اقلیمی در سطح کره زمین شده و مخاطرات زیست محیطی عدیده‌ای را به وجود آورده است.

فتحی بیرانوند ضمن اشاره به کمبود آب و خشکسالی در کشور خواستار صرفه جویی در مصرف آب، اصلاح الگوی کشت، افزایش راندمان بخش کشاورزی و استفاده از محصولاتی با بهره وری بیشتر و نیز اجرای جدی طرح آمایش سرزمین شد.

ایشان در خصوص اهمیت جنگل‌های زاگرس بیان داشت: این جنگل‌ها نقش مهمی در تامین اکسیژن، منابع آبی و معیشت ساکنان آن‌ها داشته و باید از تمام پتانسیل‌های موجود اعم از تشکل‌های مردم نهاد، جوامع محلی، مراکز علمی پژوهشی در رستای حفاظت از آن‌ها بهره برد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان خطاب به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: شما به عنوان تربیت کنندکان نسل آینده وظیفه خطیری را در راستای آموزش و فرهنگ سازی و تربیت نسلی دوست دار و حافظ محیط زیست بر عهده داشته و باید تمام تلاش و اهتمام خود را در جهت رسیدن به توسعه پایدار و داشتن محیط زیستی سالم بکار گیرید.

در پایان این نشست جلسه پرشس و پاسخ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با دانشجویان کانون محیط زیست دانشگاه فرهنگیان این استان در خصوص مسائل و موضوعات زیست محیطی استان برگزار و مدیرکل محیط زیست استان پاسخگوی سوالات آن‌ها بودند.

برای حفاظت از محیط زیست از کیسه و ظروف پلاستیکی استفاده نکنیم

برای حفاظت از محیط زیست از کیسه و ظروف پلاستیکی استفاده نکنیم

برای حفاظت از محیط زیست از کیسه و ظروف پلاستیکی استفاده نکنیم

انتهای پیام/د

نشست هم اندیشی دانشجویان  با مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.