معاون وزیر بهداشت گفت: باید از تمامی ظرفیت ها برای کنترل بیماری های واگیردار در مناطق زلزله زده استفاده کنیم.

تامین برق مناطق زلزله زده یک اولویت ملی استبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  رییسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که صبح امروز به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد گفت: استاندار کرمانشاه در ایام زلزله و از همان لحظات وقوع حادثه بسیار پرتلاش و فعال ظاهر شدند و کمک بسیار زیادی به کنترل این بحران انجام دادند.

 وی در ایام زلزله تلاش های بسیار زیادی در حوزه امداد و نجات و انتقال مصدومان صورت گرفت. موضوع انتقال مصدومان به بیمارستان ها با کمترین مشکل انجام شد و خوشبختانه در حین انجام این عملیات هیچ مصدومی فوت نکرد که این امر یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

 معاون وزیر بهداشت  گفت: در آن ایام سخت و بحرانی به تمامی مصدومان و بیماران واکسن های ضروری تزریق شد تمامی مادران باردار در روز اول زلزله از طریق اطلاعات شبکه شناسایی شدند و بستر دریافت خدمات بهداشتی و درمانی برای آن ها فراهم گردید.

وی گفت: یکی از کارهای مدیریتی ارزشمند استاندار کرمانشاه، تقسیم کاری و تعیین تکلیف حوزه های کاری هر مجموعه است‌ استاندار کرمانشاه  دستگاه ها را موظف کرده اند در یک زمان بندی مناسب وظایف محوله را انجام داده و گزارش کار ارایه دهند.

 رییسی افزود:  سلامت مردم در مناطق زلزله زده یک موضوع بسیار مهم است و با توجه به در پیش بودن فصل سرما، در صورت هرگونه غفلت و بروز بیماری های واگیردار در منطقه، دیگر مناطق استان کرمانشاه و حتی کشور از این آسیب ها مصون نیست.

وی گفت: هوا رو به گرمی می رود و اگر در زمینه بهداشتی اقدامات لازم را انجام ندهیم ممکن است به صورت یک اپیدمی خطرناک، فراگیر شود. بنابراین باید در سریع ترین زمان ممکن، روان آب ها، نخاله ها و فاضلاب ها و حیوانات ولگرد جمع آوری و ساماندهی شوند.

 رییس افزود: زلزله کرمانشاه یک حادثه عظیم و در سطح ملی است و نباید برای حل مشکلات به امکانات ادارات شهرستان و استان بسنده کرد و باید امکانات وزارتخانه ها نیز به کار گرفته شوند.

وی گفت:تامین برق مناطق زلزله زده یک اولویت ملی است و باید این خدمات به ویژه در ایام تابستان در مناطق زلزله زده همیشه برقرار بماند.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.