امروز با حضور پژوهشگران و صاحبنظران خارجی و داخلی همایش بین المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام برگزار شد

دومین همایشبین اللملی گرد وغبار در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; احمدی مدیر کل منابع طبیعی در همایشی با حضور مهمانانی از کشورهای امریکا.استرالیا.چین.پاکستان.عراق.و اسپانیا بیان کرد:گرمایش جهانی  قریب به دو دهه است  که همه را درگیر کرده،   در استان ایلام ۱/۵درجه سانتیگراد افزایش دما بوده که کاهش پوشش گیاهی را به همراه داشته است.

 احمدی اظهار کرد:همچنین  افزایش دما  ، کاهش بارندگی و افزایش گرد و غبار سه چالش اساسی مهم تغییر اقلیم و خشکسالی است.

وی ادامه داد: ایلام جز مناطق با شدت گرد و غبار بالا است و استانهای که استان ایلام را از نظر گرد و غبار تهدید میکنند الانبار دیاله و واسط عراق است.

 تجریشی معاون محیط زیست کشور  گفت:اهمیت و حسن نیت کشورها در این همایش و راه انداز کارگاه های علمی و کاربردی میتواند یکی از دستاوردهای این همایش باشد.

 رئیس ملی مبارزه با گرد و غبار به اهمیت و حسن نیت کشورها در این همایش اشاره کرد و گفت: راه انداز کارگاه های علمی و کاربردی میتواند یکی از دستاوردهای این همایش باشد.

سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در این همایش گفت : در کنار خشکسالی های پی در پی و افزایش تدریجی دما عامل انسانی هم یکی از مهم ترین علل تشکیل گرد و غبار به شمار می رود.

استاندار ایلام افزود : کانون فعالیت گردو غبار در کشورهای عراق , عربستان , و اوردن است ولی با این وضعیت برای حل پدیده گردوغبار طرح نهالکاری سیدالشهداء در سطح هزارو شیشصد هکتار از مناطق و کانون تشکیل گرد و غبار در دو استان ایلام و واسط عراق در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/با

 

نشست کارگروه خشکیدگی درختان بلوط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.