سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: گاودین منشا از نظر ذهنی و روحی یک بازیکن خاص است، اگر در پیکان می‌ماند موفق‌تر بود.

جلالی: منشا در پیکان می‌ماند وضعیت بهتری داشت/ حکمی برای مطهری صادر نمی‌شودبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال پیکان در گفتگو با رادیو درباره کیفیت و وضعیت برگزاری لیگ برتر امسال گفت: لیگ امسال از خیلی جهات بهتر بود و پیشرفت زیادی داشت، از کیفیت بازی‌هایی که تیم‌ها انجام دادند و داوری‌ها هم تا حد زیادی بهتر شده بود. یک مقداری برنامه ریزی‌ها مشکل داشت که آن هم اجتناب‌ناپذیر بود. با توجه به اینکه ما در سال جام جهانی هستیم و برنامه‌های تیم ملی فوتبال هم مهم بود، بنابراین طبیعی بود که برنامه‌ریزی‌ها سخت‌تر باشد.

او در پاسخ به این پرسش که تا هفته گذشته و یک هفته به پایان لیگ امید داشتید سهمیه لیگ قهرمانان به دست بیاورید و حتی بازی خوبی مقابل استقلال انجام دادید و شانس شکست این تیم را هم داشتید تصریح کرد: شرایط رقابت ما با رقبا خیلی سخت بود، به ویژه این که در اواخر فصل چهار بازیکن از اصلی‌ترین بازیکنان ما آسیب دیدند و در اکثر بازی‌ها محروم هم داشتیم. بعد از تعطیلات نوروز از نظر بازیکن دست‌مان بسته بود و علی‌رغم اینکه بازی‌های خوبی انجام دادیم، اما نتوانستیم به آن چیزی که شایستگی‌اش را داشتیم، برسیم.

سرمربی تیم پیکان در واکنش به این موضوع که اگر گادوین منشا در پیکان می‌ماند چه اتفاقی می‌افتاد اضافه کرد: قطعاً اگر در پیکان می‌ماند هم خودش عملکرد بهتری می‌داشت و هم اینکه برای تیم ما خیلی خیلی مفید‌تر بود. او از نظر ذهنی و روحی یک بازیکن خاص است. پارسال هم که پیش ما بازی می‌کرد زمان‌هایی بود که دچار اُفت می‌شد. با او صحبت می‌کردم و سعی می‌کردم او را در شرایط خوبی نگه دارم. منشا سال گذشته فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشت و برای ما ۱۵ گل به ثمر رساند، شاید روی 5 - 6  گل دیگر هم تأثیر داشت.

جلالی در پاسخ به این سوال که بعد از بازی مقابل استقلال و حاشیه‌هایی که به وجود آمد، به طوری که دستیار شما انتقاد زیادی از سرمربی استقلال کرد خاطر نشان کرد: یک بازی باکیفیت و خوب مقابل استقلال انجام دادیم. فکر می‌کنم همه کارشناسان و حتی هواداران استقلال از بازی لذت بردند. اصلاً نمی‌دانم چرا سرمربی استقلال کنار زمین آن رفتار‌ها را داشت. او مربی بزرگی است و تیم بزرگی را مربیگری می‌کند. باید خیلی از رفتار‌های او تنظیم شده‌تر باشد. اطرافیان شفر باید به او بگویند، اصلاً استقلال نیاز ندارد که در آزادی برای حریف و داور فضاسازی کند. استقلال پرمهره‌ترین تیم لیگ ایران است و در حال حاضر بهترین تیم غرب آسیا است. این تیم زیرساختش قوی است و اگر صحبتی هم از منصوریان کردم به خاطر این بود که او این تیم را جمع کرد و اگر تمرکز بیشتری روی کارش می‌گذاشت الان خودش به این تیم مباهات می‌کرد.

او اضافه کرد: ما می‌دانیم در فضای فوتبال تقریباً هر روز به شکل‌های مختلف به ذهن شما حمله می‌شود. اگر نتوانیم مراقبت کنیم تمرکزمان از کار و وظایف اصلی‌مان خارج می‌شود. مربی مثل منصوریان تیم به این خوبی را قطعاً با مطالعه کنار هم جمع کرد، ولی در حین بازی‌ها آنقدر که تمرکزش باید روی کار مربیگری‌اش باشد، نبود. حتی شاید نیاز بود که یکی دو مربی باتجربه کنار خودش می‌گذاشت و می‌توانست این افتخارات برای خودش باشد که حقش هم بود. فوتبال و مربیگری یک کار فوق‌العاده پیچیده و پررمز و رازی است. شما حتی حق پلک زدن هم ندارید و باید همه حواست باشد، اگر حواست به هوادار، سکو و حاشیه‌ها باشد از کار اصلی‌ات غافل می‌شوید، تیم استقلال با آن بازیکنان بزرگ خوراک فنی هم می‌خواهد و اگر مربی بتواند خوراک فنی بدهد کارش را هم می‌تواند مدیریت می‌کند. منصوریان این توان را داشت که خوراک فنی به تیمش بدهد و به نظر من اگر تمرکز بیشتری روی کارش می‌داشت تیمش را بهتر از این‌ها اداره می‌کرد.

او درباره بازی با سایپا ادامه داد: قطعاً این بازی برای ما حساس است. در حال حاضر ۴۵ امتیاز داریم و 2 تیم ۴۴ امتیازی پشت سرمان هستند. الان پنجم هستیم و جایگاه اصلی‌مان بین پنجم و تا هفتم است. برای ما هم مهم است که این جایگاه را حفظ کنیم و سعی می‌کنیم بازی خوب و موفقی انجام دهیم.

سرمربی تیم پیکان درباره صدور احتمالی حکم درباره رفتار مربی تیم پیکان تصریح کرد: من مطمئنم که هیچ حکمی صادر نخواهد شد. اگر بخواهد حکمی صادر شود قبل از آن باید به خاطر مربی حریف صادر شود، نه به خاطر واکنشی که نسبت به آن حرف‌ها بوده است.

جلالی درباره رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و بازی شب گذشته لیورپول و رُم و درخشش صلاح اظهار کرد: این بازی‌ها پیام خیلی مهمی برای فوتبال دارد، برای کسانی که درگیر فوتبال هستند و دوست دارند رمز پیشرفت فوتبال را در تیم‌ها دنبال کنند. شما ببینید شش هفت سال پیش شاید تیم‌هایی از طریق مالکیت توپ موفق بودند، اما عملاً الان چیز دیگری اتفاق می‌افتد. رصد این بازی‌ها به طرق فنی و تحقیق در مورد آن‌ها خیلی به فوتبال ما و پیشرفت لیگ ما کمک می‌کند، اما حتماً یک گروهی باید باشد که این کار‌ها را انجام دهد، که از بدنه سازمان لیگ و کمیته آموزش فدراسیون باشد. تیم‌هایی که الان بالا آمدند و رقابت می‌کنند و موفق هستند یک معیار‌های تازه‌ای را از آمادگی جسمانی، از بازی درگیرانه، از بازی فیزیکی نشان می‌دهند و این چیز تازه‌ای نیست، ولی یکسری قواعدِ کوچکی در دل این بازی‌هاست که اگر رصد شود، خیلی مهم است.

جلالی درباره وضعیت تیم ملی در جام جهانی عنوان کرد: چیزی که تیم ملی دنبال می‌کند همین رویه‌ای است که در فوتبال روز دنیا انجام می‌شود. وقتی لیورپول به آن صورت منچسترسیتی را زمین‌گیر می‌کند با این شکل کار می‌توانیم مقابل حریفان در جام جهانی موفق باشیم. تیم ملی هم در حال حاضر شکل کوچکی از کار تیم‌های بزرگ را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

اظهارات جلالی درباره وضعیت تیم پیکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار