افزایش ذخایر نفت خام آمریکا باعث ثبات در بازار طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود. بهای نفت در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح در سه سال اخیر رسیده بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 3 سنت افزایش به 73 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ثبات همراه بود و 67 دلار و 7 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان بر این باورند که دوران اشباع بازار نفت که از سال 2014 آغاز شده بود، هم اکنون به لطف اختلالات در عرضه و همچنین افزایش تقاضا در آسیا پایان یافته است. همچنین تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هم بر این افزایش بها اثرگذار بوده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک اوایل سال 2017 میلادی موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 میلادی تمدید کنند.

مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد در هفته منتهی به 20 آوریل، سطح ذخایر نفتی آمریکا با 1.1 میلیون بشکه افزایش به 429.1 میلیون بشکه در روز رسیده است. سطح تولیدات نفتی آمریکا هم اکنون حتی از عربستان هم پیشی گرفته و از اواسط سال 2016 تاکنون با حدود 25 درصد افزایش به 10.54 میلیون بشکه در روز رسیده است. فقط روسیه بیش از این مقدار نفت تولید می کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا قرار است گزارش هفتگی درباره سطح تولیدات نفتی آمریکا را اواخر امروز منتشر کند.

به دنبال سقوط بازار جهانی سهام و همچنین نزول ارزش دلار آمریکا، بهای طلا امروز با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1330.96 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار