معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:بیش از ۲ هزارو ۱۰۰ کلاه ایمنی در قالب طرح ارتقای ایمنی موتور سیکلت سواران در جنوب استان کرمان به صورت رایگان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، مجتبی محمودی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در حاشیه اجرای طرح ارتقای ایمنی موتور سیکلت سواران در دهستان دولت آباد اسفندقه جیرفت گفت: با توجه به اجرای طرح‌های متعدد در حوزه حمل ونقل جنوب استان یکی از طرح‌های مهم این حوزه اجرای طرح ارتقای ایمنی موتور سیکلت سواران است که هر ساله در قالب‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف طرح اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به گستردگی جنوب استان کرمان و استفاده از وسیله نقلیه موتورسیکلت به ویژه توسط کشاورزان و قشر جوان در مرحله اول اجرای این طرح ۲۱ روستا و منطقه با تردد زیاد موتور سیکلت شناسایی شد.

محمودی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورا‌ها و دهیاری‌های روستا‌های هدف زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی حضور و توزیع کتابچه‌های آموزشی مخاطرات رانندگی با این وسیله نقلیه فراهم شده است که تا پایان سال این طرح در مناطق هدف ادامه خواهد داشت.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجربه فوت شده و گاهی اوقات درمان آن هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که فرهنگ سازی رانندگی ایمن و توزیع کلاه ایمنی، همچنین استفاده از آن می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

مجتبی محمودی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۲ هزارو ۱۰۰ کلاه کاسکت ایمنی بین موتورسیکلت سواران در جنوب استان توزیع شده است افزود: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به تنهایی قادر به کاهش تصادفات جاده‌ای نیست و در این راه علاوه بر کمک دستگاه‌های همکار این اداره کل از جمله قرارگاه پلیس راه جنوب، بیشترین نقش را خود مردم و رانندگان می‌توانند داشته باشند.

وی از توزیع ۲۲۰ کلاه ایمنی در قالب اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت در دهستان اسفندقه خبر داد و گفت: تمام تلاش ما در اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان فراهم کردن ایمنی تردد برای مردم و کاربران جاده‌ای در محور‌های ارتباطی جنوب استان کرمان است.
انتهای پیام/پ

توزیع رایگان کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران

برچسب ها: نیروی انتظامی ، حواث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.