زمین‌شناسان چینی از فروپاشی یک سایت اصلی انجام آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی اسکای نیوز، زمین شناسان چینی می‌گویند یک سایت آزمایش هسته‌ای اصلی در کره شمالی تحت فشار ۵ آزمایش اتمی متوالی، فرو ریخت.

بر اساس یک تحقیق، مشخص شد کوهی که بالای این تاسیسات بوده فرو ریخته است و این سایت دیگر برای آزمایش‌های هسته‌ای آینده امن نیست. حتی خطر انتشار تشعشعات از این سایت نیز وجود دارد.

منابع چینی: یک سایت آزمایش هسته‌ای در کره شمالی فرو ریخت

تصویری که از فروپاشی سایت هسته‌ای کره شمالی منتشر شده است

مطالعه مذکور -که از فروپاشی سایت هسته‌ای کره شمالی خبر می‌دهد- از سوی دانشگاه علوم و فناوری چین انجام شده که اطلاعات آن پس از بزرگترین آزمایش بمب هسته‌ای کره شمالی در ۳ سپتامبر  سال گذشته میلادی جمع‌آوری شده بودند.

به نوشته اسکای‌نیوز، آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی پیشتر باعث نگرانی چین شده بودند. زیرا این سایت هسته‌ای کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با مرز چین فاصله دارد. حتی ترس از انتشار تشعشعات هسته‌ای باعث تخلیه مدارس و دفاتر اداری هم شده است.

پس از اینکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، اعلام کرد که برنامه آزمایش تسلیحاتی خود را متوقف می‌کند، اطلاعات فوق منتشر شد.

با اینکه کره شمالی اعلام کرده بود این سایت را تعطیل می‌کند و ترامپ هم از این موضوع استقبال کرده بود پیونگ یانگ هنوز توقف کامل برنامه هسته‌ای خود را نپذیرفته است.

انتهای پیام/

فروپاشی یک سایت اصلی انجام آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار