امیرنعمتی در مرقد امام‌خمینی(ره):

سربازان نماد امنیت هستند/ ولایتمداری باید سرمشق همه جوانان باشد

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هر کجا که سرباز وجود دارد امنیت، اقتدار، تمامیت ارضی و آرامش به جامعه نوید داده می‌شود.

سربازان نماد امنیت هستند/ ولایتمداری باید سرمشق همه جوانان باشدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجدید میثاق سربازان نمومه نیروهای مسلح با آرمانهای امام خمینی(ره) که صبح امروز در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک روز جوان گفت: ضروری است که امروز که به نام جوان و سرباز جوان نامگذاری شده به این قشر توجه ویژه شود، بر این اساس هر ساله همایشی برگزار میکنیم تا حق این نامگذاری ادا شود.

وی افزود: حضرت علی اکبر (ع) در واقعه عاشورا 18 تا 20 سن داشتند، در طول تاریخ، جوانان بسیاری خود را فدای اسلام کردند، حضرت علی اکبر به سه خصوصیت بصیرت، ولایت‌مداری و شجاعت در واقعه کربلا مشهور هستند و ایشان آگاهانه و با شجاعت ولایتمداری انتخاب کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه بصیرت، شجاعت و ولایتمداری باید سرمشق همه جوانان باشد، تصریح کرد: سرباز دارای نام مقدس و بزرگی در ذهن ملت ایران و تمامی ملت‌های آزادی‌خواه جای دارد، هر فردی در هر رده‌ای و درجه‌ای زمانی که می‌خواهد اراده و خدمتگزاری را نشان دهد می‌گوید من سرباز هستم.

نعمتی تاکید کرد: کلمه سرباز در ذهن مردم به معنای امنیت است و هر کجا که سرباز وجود دارد امنیت، اقتدار، تمامیت ارضی و آرامش به جامعه نوید داده می‌شود،  این واژه‌ها بزرگی کار سربازان و سختی و حساسیت وجود آنها را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: سرباز و خدمت سربازی در ذهن مردم مترادف با جوانمردی، امنیت و ایثار است و در دفاع مقدس و پس از آن و اکنون نیز امنیت مرزها و درون کشور توسط سربازها به دست می‌آید لذا آنها نماد امنیت هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه همه قشرهای مردم نسبت به کلمه سرباز احترام ویژه‌ای قائل هستند گفت: در وقایع طبیعی سربازان با عملشان خود را به مردم ثابت کردند؛ در زلزله سال گذشته کرمانشاه نیز نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش به مردم زلزله‌زده این استام خدمت‌رسانی کرد، بنابراین اگر کسی بخواهد شرافت سرباز ایرانی را بررسی کند باید در چنین میدان‌هایی آن را جست و جو کند.

نعمتی تاکید کرد: فلسفه سربازی در واقع شکوفایی استعدادها و آمادگی آنها برای یک زندگی پرنشاط در ادامه سربازی‌شان است.

وی با اشاره به حضور سربازان نمونه در مرقد امام راحل ادامه داد: در اینجا جمع شده‌ایم که به امام (ره) عرض کنیم که تا آخرین قطره خون در مسیری که شما ترسیم کردید حرکت خواهیم کرد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنان خود با اشاره به واقعه طبس اظهار کرد: همه طراحان نظامی آمریکا عملیاتی را طراحی کرده بودند تا ضربه کاری به انقلاب وارد کنند، ما هیچ تجهیزاتی نداشتیم که متوجه این عملیات شویم و دشمن تا عمق کشورمان هم آمده بودند ولی در آنجا طوفان طراحی نظام استکبار را در هم پیچید.

وی با اشاره به فرموده امام(ره) مبنی بر اینکه تا زمانی که در مسیر انقلاب و با وحدت کامل و مخلصانه حرکت کنیم خداوند پشتیبان ماست و پوز دشمن را به خاک می‌مالد، اظهار کرد: در واقع طبس چنین اتفاقی افتاد و لاشه هواپیما و نیروهای نظامی آمریکا در صحرای طبس گرفتار شدند؛ این واقعه پیامی به استکبار داشت مبنی براینکه خود را با نظام الهی درگیر نکند؛ همچنین پیامی برای ما داشت که اگر در مسیر قرآن و اسلام با خلوص نیت حرکت کنیم خداوند پشتیبان ما خواهد بود که این امر در دوران دفاع مقدس و تمامی دوران‌های سخت انقلاب به وقوع پیوست.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: ما با رهبر کبیر انقلاب میثاق می‌بندیم که در مسیر آرمانهای انقلاب، امام (ره) و خون شهدا حرکت کنیم و ذره‌ای از این مسیر جدا نشده و از خداوند می خواهیم که در مسیر که امام برای ما ترسیم کرده است دچار لغزش نشویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما امنیت خود را مدیون دلور مردان سپاه ارتش نیروهای انتظامی امنیتی هستیم
آخرین اخبار