وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان اردبیل در پوشش ارتباطات روستایی رتبه سوم کشوری را دارد.

رتبه سوم کشوری اردبیل در پوشش ارتباطات روستاییمحمد جواد آذری جهرمی،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران ict اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: دولت متعهد به صیانت و پاسداری از اشتغال و امنیت ذهنی مردم در فضای مجازی است و در حوزه اختیارات خود اقدامی در راستای خدشه دار کردن این مهم نمی کند.

وی بیان کرد: مسایل مربوط به فیلترینگ در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبوده بلکه تصمیم در این زمینه توسط کارگروهی متشکل از 12 عضو صورت می گیرد که وزیر ارتباطات یکی از آنها می باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در حوزه ارتباطات پایبند است، گفت: در برخی موارد نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد و این در حیطه وظایف مجلس شورای اسلامی است.

آذری جهرمی با اشاره به رشد زیرساخت های ارتباطی در کشور گفت: 80 درصد روستاهای بالای20 خانوارکشوردر برنامه ششم توسعه از چهار امکانات ارتباطی بهره مند خواهند شد و تعداد روستاهای بهره مند از تعدادی از این امکانات نیز به 90 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در رابطه با اشتغال در حوزه ict برنامه های متعددی مد نظر است، بیان کرد: طرح پیاده سازی شهر هوشمند یکی از این برنامه بوده و استفاده از فناوری اطلاعات در بخش کشاورزی هم مد نظر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان اردبیل در این زمینه بعنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب و بر این اساس 2هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت مغان زیر پوشش سامانه هوشمند کشاورزی قرار گرفته و انتظار می رود بعنوان الگویی برای تسری در سایر نقاط کشور مطرح شود.


آذری جهرمی با بیان اقدام های خوب در این حوزه در استان اردبیل افزود: در سال جاری سه هزار شغل در حوزه ارتباطی این استان ایجاد شده و برای توسعه آن باید تلاش ببیشتری شود.


وی تصریح کرد: اردبیل استان موفقی در حوزه ارتباطات بوده و در 2 سال گذشته شاخص توسعه استان در این بخش پنج رتبه رشد داشته و در پوشش ارتباطات روستایی هم در رتبه سوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ع

پوشش ارتباطات روستایی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.