باوقار گفت: تا کنون مبالغی از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری بندرعباس واریز شده اما هیچ ارتباطی به کمک مالی به مسجد جامع ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسلام باوقار پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها بیان داشت: یکی از مهمترین وظایف شورا، تصویب و نظارت بر بودجه ریزی شهرداری است. بودجه یکساله بر اساس درخواست مردمی و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت شهرداری تنظیم می شود.

وی عنوان کرد: در شورای چهارم مصوبه ای به تصویب اعضای شورا رسید که در پروژه هایی که نیازمند بازگشایی خیابان جدید است برای تملک خانه های مسکونی در مسیر مبلغی به عنوان حق مالک یا رهن واحد تخصیص یابد.

باوقار خاطرنشان کرد: در بودجه ۹۷ اتمام پروژه های نیمه تمام مورد تاکید تمامی اعضا بود. سعی شد در کنار پروژه های جدید پروژه های نیمه تمام به بهره برداری برسد. یکی از ویژگی های بودجه ۹۷ توجه جدی به پروژه های نیمه تمام بود.

رئیس شورای شهر بندرعباس در مورد ابهامات کمک شهرداری به مسجد جامع بندرعباس، ابرازداشت: در خبرها آمده بود که باوقار چرا توافق نامه را امضا کرده است، امیدوارم این خبرنگار قبل از انتشار مطلبی به قانون مراجعه کند و فرق بین صورتجلسه با توافق نامه را بداند. یک صورتجلسه با امضای مدیرکل مالیاتی، شهردار بندرعباس، استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امضای رئیس شورای شهر بندرعباس وجود دارد.

وی افزود: از محل اعتبارات دولتی ۵میلیارد تومان به مسجد جامع تزریق شود. به دلیل اینکه دولت نمی تواند مستقیم کمک کند باید از کانالی این بودجه به مسجد تزریق شود که شهرداری به عنوان نهاد مورد نظر انتخاب شد. نامه را از صحن علنی شورا خارج کردم و قرار بر این شد در کمیسیون بودجه شورا مطرح شود. قرار شد تا محل ورود و خروج بودجه ۵ میلیارد تومانی مشخص شود.

باوقار خاطرنشان کرد: در جلسه اول به دلیل حضور نداشتن نمایندگان امور مالیاتی استان جلسه لغو شد. تا کنون هیچ پولی تحت عنوان کمک به مسجد جامع از سوی دولت به حساب های شهرداری واریز نشده است.

وی اضافه کرد: تا کنون مبالغی از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری بندرعباس واریز شده است ولی هیچ ارتباطی به کمک مالی به مسجد جامع ندارد و در مسائل امور شهری هزینه خواهد شد.

فیص دانش نائب رئیس شورای شهر بندرعباس در ادامه در پاسخ به ابهامات بوجود آمده اظهارداشت: در کمیسیون بودجه صحبت بر این بود که نماینده ولی فقیه و نماینده امور مالیاتی حضور ندارند موضوع مطرح نشود. نامه هایی که درخواست این موضوع بود در دستان نمایندگان شهرداری بندرعباس بود. بنده متن این نامه را نخواندم و نمی دانم توافق نامه بود یا صورتجلسه و فقط می دانم بزرگان استان زیر این نامه را امضا زده اند و باید مبلغی از مجرای شهرداری به مسجد جامع تزریق شود.

وی بیان داشت: نماینده شهرداری در جلسه بعدی عنوان کردند که مبلغ ۲میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شده است و خواستیم که ردیف اعتباری این مبلغ مشخص شود تا از حق مردم نباشد. از ارزش افزوده همیشه پول به حساب شهرداری واریز می شود ولی هنوز ردیف اعتباری این ۲ میلیارد تومان مشخص نشده است.

دانش با بیان اینکه مصلی بزرگ بندرعباس با توجه به وسعت و بزرگی آن یک پروژه بزرگ ملی است و باید از اعتبارات ملی به ساخت آن تخصیص یابد، اضافه کرد: از نماینده امور مالیاتی استان خواستم طلب شهرداری از محل ارزش افزوده را عنوان کنند که اعلام کردند چون هنوز مبلغ ها کاملا واریز نشده طلب دقیق شهرداری مشخص نیست.

کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس بیان داشت: یکی از روش های کمک مردن به امورات فرهنگی و ورزشی و موضوعات مختلف اجتماعی از طریق شهرداری است. استاندار هرمزگان باید توضیحات جامع بدهند و ابهامات را برطرف کنند. آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه به نقل از استاندار هرمزگان اعلام کرده اند که پول از محل اعتبارات ملی به حساب شهرداری واریز و سپس به ساخت مسجد کمک می شود. اما در اصل استاندار هرمزگان باید نسبت به رفع ابهامات به مردم توضیح دهد.

وی اظهارداشت: انتظار داریم که بزرگان استان که توانایی دریافت ۵ میلیارد تومانی از تهران را دارند برای حل مشکلات شهر بندرعباس هم تلاش کنندتا اعتبارات ملی را جذب کنند. 

انتهای پیام/ب

توضیحات رئیس شورای شهر بندرعباس درباره مبالغ واریز شده به حساب شهرداری بندرعباس

برچسب ها: شورای شهر ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.