پورکاظمی با بیان اینکه آموزش پزشکی در کشور توسعه خوبی پیدا کرده است، گفت: گسترش بی‌رویه در آموزش عالی نیاز به بازنگری دارد.

گسترش بی‌رویه در آموزش عالی نیاز به بازنگری دارد/ باید نگاه‌ها در حوزه سلامت عادلانه و کلان باشدمحمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: آموزش پزشکی در کشور توسعه خوبی پیدا کرده اما در آموزش عالی گسترش بی‌رویه در جذب دانشجویان باعث شده برخی از موسسات کیفیت مطلوبی را که دانشگاه‌های سراسری دارند نداشته باشند و باتوجه به پتانسیل دانشگاه‌های دولتی در کیفیت آموزش باید با الگوبرداری از این دانشگاه اقدامات سازنده‌ای انجام دهند.

وی افزود: دانشگاه آزاد در حوزه آموزش علوم پزشکی نیز کیفیت مطلوبی دارد و می‌توانیم بگوییم چیزی از دانشگاه‌های دولتی کم ندارد؛ کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مطلوب است و برای حفظ کیفیت آموزش باید نگاه جامع و بلندمدت داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه آموزش عالی نیز باید ارتقای کیفیت را بیش از پیش در نظر داشته باشیم و وزارت علوم باید در راستای ارتقای تمام موسسات خود گام بردارد تا این موسسات نظیر دانشگاه‌های بزرگ اثربخشی داشته باشد.

رفع معضلات کشور نیازمند دید ملی است

پورکاظمی در ادامه با اظهار خرسندی از عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: یکی از مسائلی که دانشگاه‌های علوم پزشکی باید توجه کنند این است که در گروه‌های پزشکی برخی رشته‌ها را کم داریم و باتوجه به این که یک کشور 80 میلیونی هستیم و تعداد پرستاران کم است باید انجمن پرستاری نیز با دید ملی برای رفع معضلات کشور گام بردارد و می‌بینیم که گسترش پرستاری از سوی وزارت خانه دنبال می‌شود اما خود انجمن پرستاری در برخی موارد مخالفت‌هایی انجام می‌دهد.

رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید دید ملی برای رفع معضلات کشور داشته باشند و بخشی‌نگری و جزیره‌ای عمل کردن را کنار بگذارند چرا که دیده شده فارغ‌التحصیلان پزشکی در هر صنفی اعتراضاتی دارند که به منافع خود نگاه می‌کنند اما در بخش سلامت کشور باید نگاه‌ها عادلانه و کلان باشد و وزارت بهداشت نیز با نگاه کلان به مواردی نگاه می‌کند که امیدواریم دانشگاه‌های علوم پزشکی و رشته‌های پزشکی نیز دید ملی را اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار